stallvonkavaara

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Marielle Vonkavaara - 30 december 2012 23:10

Det var nog inte Livis dag idag, hamnade i dödens igen...hon får alltid så himla tuffa lopp, och speciellt i boden...nu bojkottar vi boden ett tag   

Men som alltid är jag nöjd men mina hästar och Livi är min ögonsten, så är det bara   


I morgon är 2012 sista dag, kan bara titta tillbaka och vara väldigt stolt över mina hästar. Har upplevt saker som jag inte trodde jag skulle få uppleva. Många nya vänner och nya upplevelser, så himla roligt.


Så nu är det läge för årets sammanfattning....


Gessle fick göra årets första start, det blev en avtrampad sko och galopp. Första inkörda pengarna kom den 2 mars, och det var Gessle som blev femma. Gessle opererades i framknä och bak kota i juli och är nu på gång igen...

Livi gjorde sin första start den 4 mars i skellefteå, efter att ha vinter vilat och tränat, hon blev 7a och gick 14.9 1640a.

Dixi kom ut först den 18 maj då hon haft problem med sina bakknän och nu i efterhand har jag kommit på att hon fixar inte att springa på brodd.


Två nya hästar blev det på våren, Dixis lillasyster, Dix Honey, en fin treåring som inte fungerat pga olika orsaker. Vilade hela sommaren och åkte för genomgång i finland i höst där hon behandlades. Tränar på för fullt nu och det går framåt med storm steg, en kanon fin liten svart princessa.

En annan svart häst inhandlades, en ettåring efter Andover Andover, tack min vän AnnaCarin för att jag fick köpa fina Gottan...


Vi hann med en framgångs rik sommar med en andra plats i v75 på hemmabanan, med finaste Livi. Den största framgången jag haft under min karriär som amatörtränare. JÄTTE roligt...


Kom ännu två till nya hästar på sensommaren, Veams Gorgonzola och en ettåring efter From Above. Zola gjode två starter hos mej men fungerade inte så det blev finland med henne också, och nu är det inte länge tills det blir start för henne.


Nu i vinter har ytterligare en häst flyttat hit, jag och min inhyrda, har köpt en häst tillsammans. Björn flyttade ju hit i augusti med sin häst Crille.


Bääbis flyttade till AnnaCarin på hösten men kommer tillbaka då hon tävlat färdigt....


Resultat då...


Mina hästar har 2012 sprungit in 260 400 kr på 42 starter 3 segrar, 7 andra platser och 7 tredjeplatser.


Livi har gjort 23 starter och sprungit in 236 500kr, 2 segrar, 7 andra platser och 4 tredjeplatser.

Gessle har gjort 5 starter , 4900 kr och 1 tredjeplats.

Dixi har gjort 12 starter och sprungit in 19 000 kr, 1 seger och 2 tredjeplatser.


Jag har så fina hästar   

Och 2012 blev mitt bästa år hittills som tränare...


Och så lite höjdpunkter i bilder..

 

             

           

                   

             

         

             

     

       

GOTT NYTT ÅR ALLA MINA FINA LÄSARE    och så siktar vi på ett nytt fantastiskt travår !!!


Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards