stallvonkavaara

Alla inlägg under maj 2011

Av Marielle Vonkavaara - 30 maj 2011 12:42

På fredag i boden startar Dixi. Kör gör Krister Söderholm, lopp 9 spår 4 igen.

(bilden lånad från skellefteåtravet )

Av Marielle Vonkavaara - 29 maj 2011 19:24

Vilket Elitlopp det blev!!!! Stort grattis till alla kring hästen Brioni som vann Elitlopp i dag, och ett stort grattis till Rakas som också var kanon duktig.


Mest imponerad av alla hästar under dom här två dagarna, blev jag av den här hästen....

    Local conch.... vilken häst oj oj oj... (bilderna lånade av travronden...)

Av Marielle Vonkavaara - 28 maj 2011 19:15

STORT GRATTIS till Thord och Carina , Donna gjorde ett kanon lopp och blev 2a i finalen i diamantstoet på solvalla.   

Av Marielle Vonkavaara - 27 maj 2011 22:03

Har fått jätte fina bilder som Carina fotade i går, tusen tack för dom ..

             

Av Marielle Vonkavaara - 27 maj 2011 13:33

Nixon klarade kvalet igår, Ingela var duktig. Ja hästen också :) det roliga var att jag har alltid fått för mej att han är stressad. Ingela hade pulsmätare som hon satte på han och han hade mellan 45-55 i puls i stallet, när vi satte på utrusningen, när han väntade. I loppet efter 1500 meter så hade han 123 i puls. När jag duschade andades han knappt... jag blir inte klok på han... Men duktig var han..

    Roligt var att Ingela och Edolles Malte vann sitt lopp, STORT grattis

  I helgen är det elitloppet, åh så roligt. Ska se det på tv hemma...


I dag har veterinären varit här och fixat munnen på Livi och Dixi men även vaccinerat Nixon. Stefan fick även ta bort en mjölktand på Livi som inte lossnat utan kilat fast, så nu har hon en glugg. Undrar om tandfen kommer om jag sätter tanden i ett glas med vatten??? Ska testa  


Jag och Britt var till Hööks i går som öppnat i Haparanda. Dixi fick sej en ny grimma, passande en diva som hon, Livi ska få en likadan..

   

Nu ska vi hålla tummar och tår för Donna sarina som startar på solvalla i morgon i finalen av diamantstoet. Lycka till nu

Av Marielle Vonkavaara - 25 maj 2011 17:11

Rensat bland mina saker...så detta är TILL SALU


( vid intresse maila vad du vill köpa, eller skriv en kommentar )


  2 stycken sulkeys, i trä passar som reservdels vagnar eller som inkörningsvagnar, utan hjul, båda vagnarna för 400 kr

    säkerhetsväst och hjälm i barn strorlek, gissa på 2-6 år edast användt sporadiskt av mina barn 100 kr

      säkerhetsvästar stl. large 50 kr styck, knappt använda.

      ponny utrustning, träns grimma, körhuvudlag och voljock plus sporrar, 150 kr

  brunt kandar stl. full och 2 par sporrar 100 kr

  tömmkörningsgjord och tömmar stl.full 150 kr

  olika sorts benskydd, stl. full allihopa för 200 kr

 

halsförlängare, stl full 3 par tyglar, ett par i gummi jätte fina med mässingspännen 150 kr

  transportskydd höga, stl. full nytvättade med kardborrespännen, 100 kr


Av Marielle Vonkavaara - 25 maj 2011 14:52

I morgon ska vi göra ett nytt försök med Nixon, att monte kvala. Rider gör Ingela Eriksson..


I går körde jag en smäll fin Dixi, hon har gått framåt enormt av senaste starten. Sen har jag bara ridit henne så i går var första gången i vagn sen 9 maj.


Husse körde Nixon som var pigg och glad, i dag blir det dressyrträning.


Var och red Livi i går, hon skulle gå hem så vi stod i 40 minuter mitt i en korsning i byn, hon tjurade och jag tjurade.. gissa vem som vann. Hennes tjurhumör är ett bevis på att hon börjar komma i form.


 

Av Marielle Vonkavaara - 22 maj 2011 23:19

Fick vara ute i egen hage för första gången i dag. Passade på att fota den lilla tjuriga saken... är man stygg så måste man vara söt, och hon är sjukt söt...

               

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards