stallvonkavaara

Alla inlägg under april 2014

Av Marielle Vonkavaara - 30 april 2014 10:47

När jag såg Solvato och Veijo i deltävlingen, hur dom krossade motståndet, redan då visste jag att han vinner olympiatravet. Vilken fantastisk häst!! Sen att ägaren inte vill starta han i elitloppet för att han är för ung, tummen upp. Jag gillar när man tänker på hästen i första hand. Jag har sett hästar som gått ut i v75 och varit för unga och gröna, dom har inte kommit tillbaka på tävlingsbanorna. Man knäcker dom...Nu tror jag inte att solvato är en häst man knäcker då han tävlat i Usa. Men jag tycker vi kan få suga lite på karamellen, att denna fina femåring gjorde en kanon prestation.

Jag spelar inte på trav och jag är ingen staket kusk, jag gillar att titta på fina hästar, hästar som är glänsare.   

  (lånad bild av Lars Jacobsson kanal 75)

Nu när jag ändå skriver om olympia travet, stor spark i röven till en viss tränare som åkte på friskintyg och startförbud. Att plåga sin häst så att den ser så fruktansvärt dålig och halt i sista sväng, böterna är uppenbarligen inte nog höga!! Sen finns det en vinröd kusk som alltid kör loppen på samma sätt, men hans häst var då inte halt och den gjorde en kanon prestation trots sin kusk. Det är som att en del lämnar hjärnan hemma...


Ha en trevlig valborg allihopa   

Av Marielle Vonkavaara - 27 april 2014 23:25

Sista jobbet innan start..

Av Marielle Vonkavaara - 25 april 2014 11:42

Gör nytt försök med den här årsdebuten. Skellefteå 1 maj, lopp 6 spår 5 Sandra Eriksson kör, finaste victory love..

Av Marielle Vonkavaara - 24 april 2014 22:53

Förkylda både gubben och jag..
Kvällen i bilder..

Av Marielle Vonkavaara - 22 april 2014 16:49

I dag har jag varit till Finland, min kära pappa var sällskap. Nu är benbiten borta på kora. Hon var jätte duktig i finkan fast hon fick åka själv.

Av Marielle Vonkavaara - 20 april 2014 23:23

Varit till boden med saga och glitter, fina hästar. Sen så for jag och Thilde ut med gottan och kotten. Gottan skötte sej exemplariskt, var ju bara andra gången under sadel.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards