stallvonkavaara

Alla inlägg under december 2010

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2010 16:33

Snart har vi ett nytt år, inte många dagar kvar.

Julen har varit bra, hästarna har fått vila en vecka nu när det har varit mycke att göra och när det varit så kallt.


Brukar ju göra en års resume här....


2010...

Mitt första hela år som tränare med starthästar.  2 segrar och 102 800kr insrunget, kan man vara mer än nöjd. Nixon har sprungit in 19500 kr på 10 starter och sänkt sitt rekord ytterligare till 33.4 Bäst tycker jag att han har funkat med gammel matte. Vi har bytt balans och bytt träningsupplägg på han. Jag måste säga att han verkar vara en tjej häst då han såg super fin ut när Britt körde han i vitsand också.

  

  

Livi har varit jätte duktig och sprungit in 83 300 kr och sänkt sina rekord regält, 14.8 på kort distans och 15.7 på medel. 2 segrar 1 andra plats och 3 tredje platser. Hon slog på sej regält i våras och det har legat och spökat men efter vila och nu har hon börjat träna igen och det känns bara bra. Jag lär mej på vägen...

  

Bääbis har vuxit som en galning och sen har hon haft en förmåga att skada sej, hon fick sen stor sårskada för nån månad sen men nu så är hon i full träning, vilken otroligt trevlig häst att träna. Siktar på att kvala henne i vår.

  

Vi betäckte Eva så i Maj blir det en liten bääbis som kommer, spännande. Vad som händer med henne är inte bestämt hon är ju inte så gammal.


Ny häst har också inhandlats, Dix pretty, min födelsedagspresent...

  

Hon påminner mycket om Livi i humör, men inte lika yrslig, Dixi klarade kvalet den 12 december och nu finslipar vi inför kommande starter. En otroligt trevlig häst som jag är jätte nöjd med.


Sen har vi haft tråkigheter också....

Min älskade Amiral lämnade mej och nu senast ponnyn...

  

  


Men nu tar vi nya tag inför 2011 och den kommande tävlingsäsongen. Gott nytt år på er allihopa så ses vi i  ovalen.


Av Marielle Vonkavaara - 19 december 2010 22:48

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR




till alla mina läsare.....



Hoppas att ni får en riktigt fin


jul...


     




Av Marielle Vonkavaara - 13 december 2010 00:39

Hon klarade kvalet min plutta...


Med tanke på att hon inte gått ett jobb eller gått provlopp som jag tänkt så är jag super nöjd, nu ska vi träna på lite innan vi startar...

          

Bilder som Britt fotat...

Av Marielle Vonkavaara - 11 december 2010 16:39

I går så tränades alla fyra hästarna, gick kanon fast än att det var -22.

Hovslagaren var och fixade tävlingsskorna.

I dag är det också kallt....

  


Bääbis snygga rakning, hon ser ut som en galen ko på den här bilden ....

Snälla Britt följer med mej till Umeå i morgon, hon är en pärla. Vi ska på Stall Guli och titta på hästar också..

Av Marielle Vonkavaara - 10 december 2010 15:05

Alla barnen hemma har vattkoppor.....

Så vi kör hästarna sent på nätterna....


Hittade bilder från Umeå sist, när det var snöstorm.

      

Hoppas att det är bättre väder på söndag.


Rakade ju Nixon, nu har jag fotat snyggingen som numera är brun..

      

Han har lagt på sej mycke mera muskler i vinter, han är jätte fin nu.

Red han i går och han var jätte fin.


Avslutar med en bild på Dixi, hon älskar snö och vinter..

  

Hon kördes i går men ny utrustning, fick en ny häst. Jag kan säga att hon är ruskigt tittig.


Av Marielle Vonkavaara - 9 december 2010 14:15

Nu börjar det att bli kallt igen, bara -15 har vi idag...


Vi tränar på med alla hästarna och det funkar bara bra. Livi kördes för första gången, på 3 månader, i går. Hon var då så snäll, hade inte förväntat mej det..


Rakade Dixi, Nixon och Bääbis också. Nixon blev chokladbrun ?!?!?


Nu laddar vi för söndag, är skit nervös inför kvalet, men det är Ju bästaste Krister som kör....

Av Marielle Vonkavaara - 7 december 2010 17:26

Finaste ponny bonny har fått vandra vidare i dag till dom evigt gröna ängarna...

Skadorna han drog på sej i fredags var för allvarliga, det var ett tungt beslut då han var barnens ögonsten. Har aldrig träffat snällare och klokare häst.

              Vila i frid Tucker..... du är enormt saknad av dina små mattar....

Av Marielle Vonkavaara - 6 december 2010 12:32

Nixon startar i umeå på söndag, kör gör John Östman, spår 4. Och så ska Dixi kvala, i vagnen sitter Krister Söderholm......

  

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards