stallvonkavaara

Alla inlägg under september 2012

Av Marielle Vonkavaara - 27 september 2012 12:12

Glömde berätta att jag satte ihop Gottan och Glitter med Kotten och Lucas, aldrig har väl grupperingen i hagen varit såååå tydlig....ponnysarna vs. ettåringarna....

Men ponnyer är ju farliga små skrikande typer ( Kotten är lite mat ilsk så han låter som en liten gris som skriker)

   

Detta är dock inte mina ponnyer men jag tror att ettåringarna ser dom så här.....  

Av Marielle Vonkavaara - 27 september 2012 11:57

Fyra fina hästar körda igår kväll, Livi och Crille och Gessle och Zola. Har fått en ny häst i Livi sen hon behandlades.

I dag är det honey och Dixis tur...men det blir senare då regnet förhoppningsvis avtagit. För i dag är det riktigt bus väder...

På lördag blir det stockholm och hämta upp en ettåring...

 

Av Marielle Vonkavaara - 25 september 2012 13:21

Man lär av sina misstag... Dixi blev nog trött, hon har inte startat på en månad och bara gått ett riktigt jobb, hon är en sån som ska starta på för att behålla formen, nåväl man lär sej.. Men annars är jag nöjd, som alltid med mina fina hästar   

Den inhyrda var klart förbättrad, roligt att se.


Fick bilder från Carina från den 18 i boden..

   

Finaste Bääbisen....

     

Och så räser ponnyn   

Av Marielle Vonkavaara - 22 september 2012 13:50

Pia körde Zola i provloppet i boden i dag, gick jätte bra med nya balansen och annan utrustning...

Tack Carina för bilderna   

       

Av Marielle Vonkavaara - 21 september 2012 14:02

Jobbade en del av mina hästar från marken igår, i form av longering. Gessle och Livi och Zola...

Fina hästar men finast var Livi, vilken skillnad sen hon behandlades    det blir roligt nästa gång hon ska starta....


Provlopp i morgon med Zola, ska pröva en annan balans plus annan utrustning.

 

Av Marielle Vonkavaara - 19 september 2012 12:13

Blev start galopp då det blev för mycke snurr i mössan, testa lite ny utrustning och byta lite skor. Men hon var då fin och fara med på tävlingoch inge trött eller flåsig efter loppet, så väl tränat är det. Tobias brukar ha det   

Nya tag..

   

Finaste Bääbis blev 6a    


Lite kul i går var att NTHF bjöd på mat på stall resturangen, det var uppskattat   




Av Marielle Vonkavaara - 18 september 2012 15:01

Måndag den 24 startar Dixi i umeå i lopp 9 spår 4 kör gör Britt.

 

Allt packat snart åker jag till boden....

Av Marielle Vonkavaara - 17 september 2012 13:44

Tränade åtta hästar igår, skönt för i dag regnar det.
Red Dixi på ridplanen då jag fått den fixad. Hon tyckte att jag var hemsk! Hon kändes mjuk och fin, tränade på galopp fattningar. Red Livi också tillsammans med Glitter som kördes för första gången.
Gottan sattes i vagn utan problem, duktig tjej.
Sen blev det motions körning med Gessle och Honey. Zola fick ett tränings pass på ridplanen, hon var riktigt fin fick bråka lite men det är ju en tjej med egen vilja.
Nu laddar vi för start i morgon..

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards