stallvonkavaara

Alla inlägg under mars 2010

Av Marielle Vonkavaara - 31 mars 2010 15:44

Hittade massa bilder som jag glömt bort...


Hittade dessa bilder på Bääbis när hon var 1 år sommaren 2008. Herre gud hon är läcker   

        Och så bilder från när hon premade den 1a oktober 2009

     

Av Marielle Vonkavaara - 30 mars 2010 18:50

Var till Boden med Bääbis. Var och körde rakbanejobb med Fuxan och Ingela. Hon var jätte fin som vanligt. Matte var super nöjd. Bääbis är betydligt enklare än Livi på många sätt. Ska bli kul i sommar med henne....

    

Av Marielle Vonkavaara - 29 mars 2010 16:07

Passade på att fota hästarna lite i dag. Körde Bääbis i går, gud vad fin hon var. I morgon ska vi till boden och köra, hon ska få gå rakbana.

    

Fotade Eva också, det var inte de enklaste att få normala bilder på henne. Där hon inte ser getig ut... smal har hon då blivit   

    

Jag insåg att Livi älskar snö lika mycke som sin matte...

        

Misse är dock inte lika glad i snö....

  

Fotade en bild på våran söta ponny också....

  


Av Marielle Vonkavaara - 28 mars 2010 19:29

Det är nog bara jag som glädjs när det snöar....

Har stor städat stallet i dag det blev  kanon fint. I kväll ska här tränas häst.

Eva har blivit riktigt slank nu när Nixon tränar henne. Ska fota henne i kväll....

Av Marielle Vonkavaara - 26 mars 2010 18:10

Jag bloggar ju för att dela med mej av allt roligt som händer med mina hästar. Men all avundsjuka och näthat får en att börja fundera.....


Folk tål inte att det går FÖR bra eller ja det ska inte gå bra alls...


Jag missunnar inte nån för jag vet vilket otroligt jobb det är att träna och ta fram en travhäst. Sen är det mycke tur också. Jag blir ruskigt glad då det går bra för mina vänner.


Samtidigt känner jag att ska jag verkligen ge med mej och låta dom styra det jag känner och tycker?!?!

Av Marielle Vonkavaara - 24 mars 2010 19:23

Eva börjar bli smått besvärlig....framför allt med ponnyn....

Så nu är hon på träningsläger, i Nixons hage    

Herre gud vad han tuktar henne och motionerar henne.....


I veckan har hovslagaren varit här så nu är alla fina i fötterna. Träningen fortsätter och mest nöjd just nu är jag med Bäbis, vilka framsteg hon gör.

  

Av Marielle Vonkavaara - 23 mars 2010 02:31

Nixon blev 6a, matte nöjd    Gubben ska nog ta pension....


Heidi gjorde en kanon styrning, stort grattis. Sen grattis till Britts Gullan som vann i Boden igår.


Tusen tack för hjälpen i dag och en bamse kram för att ni följde till Umeå, Britt och Paulina ni är guld värda   

Av Marielle Vonkavaara - 20 mars 2010 19:46

I boden är det trav i morgon, ska nog dit en sväng men jag startar inget. Ska hålla tummarna för Gullan, Grabben och Stall INs hästar. Självklart alla mina vänners hästar som startar   


Själv ska jag ladda inför umeå resan på måndag. Ingela har varit här och masserat i torsdags och på måndag kommer hovslagaren. Ha en trevlig kväll allihopa.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards