stallvonkavaara

Alla inlägg under november 2012

Av Marielle Vonkavaara - 28 november 2012 14:25

Lite snö har det kommit så att backen är vit, inte mer.... sen så är det -11 skönt med lite kyla.


I går var hovslagaren, tävlingskorna fixade och Gottan fick sina första skor. Super snällt stod hon när Rikard slog dit skorna, måste erkänna att det trodde jag ju inte...

Glitter och Tibban får vänta lite på sina skor. Glitter ska inte tränas än och Tibban ska köras in först.


Sen var jag och Alf upp till boden med Livi och Crille, det är så hårt att köra hemma och så ville jag se hur Crille funkade med dom nya skorna. Båda hästarna var super fina   

Crille far ju till östersund och tävlar på måndag.


Körde Honey på kvällen, bara joggade i ca 1 mil. Hon var fin mest hela tiden då hon inte slog vill säga...hon är en riktig fröken som vill göra som hon själv vill. Men skam den som ger sej, efter hon gjort sina hopp och skutt så var hon jätte fin...

Av Marielle Vonkavaara - 26 november 2012 15:54

Tog in och borstade upp ett åringarna, gran kvistar och enris hittades....

     

Glitter har börjat växa till sej och bli stor...

     

och Gottan är enorm.....

Av Marielle Vonkavaara - 26 november 2012 11:46

Ingen snö så långt ögat kan nå...


Livi startar i boden på fredag, lopp 3 spår 12 2140a, kör gör Patrik Nygren.


Ha en trevlig dag allihopa.

Av Marielle Vonkavaara - 26 november 2012 02:04

Vi har roat oss med att raka treåringarna i kväll, jag och Björn.

Började med Honey...

 

Innan rakningen...

   

Och efter...


Sen var det Zolas tur...

 

Innan...

     

Efter...


Sen har min man klistrat upp reklam på min finka.

 

Snyggt blev det, tack Mats. Han säljer det finska kanon fodret åt mej....


Nu ska jag krypa i säng...

Av Marielle Vonkavaara - 23 november 2012 21:45

Livi blev 3a, min pärla gör alltid sitt bästa, en riktig heders märr...

Med Dixi så har jag helt glömt bort att hon funkar inte på brodd, märks på hennes resultat när jag satt broddar på henne. Så nu blir det lite vila och sen tränas i vinter så kommer vi tillbaka till våren....


Sen en kul grej, jag blev intervjuad i dag på travet, om min träning och bakgrund som ridtjej, det var kul eftersom jag går min egen väg när det gäller träningen av mina hästar. Och ibland har man ju fått negativ kritik men jag har aldrig tvekat på min väg..eller på mina fina hästar.

Ha nu en underbar fredags kväll allihopa   

Av Marielle Vonkavaara - 22 november 2012 17:36

I morgon startar vi tre stycken från stallet, känns himla roligt. I dag har Rikard varit och skott tävlingshästarna.

Ska raka Livi också i kväll och pyssla på lite inför i morgon.


Resulatet på småhästarna från i går blev grön ok stämpel på skinkan. Jätte skönt att det inte var några benbitar. Lite förvånad blev jag dock när jag tittade på tillväxt zonerna på Gottan och Glitter. Jag har alltid fått för mej att Glitter kommer vara tidig då hon varit jämn och fin när hon vuxit. Men nu senaste månaden har hon säkert vuxit ca 1 dm. Och nu ser hon ut som en damsadel och det syntes på röntgen också. Samma sak med Tibban hon har också vuxit mycke nu på senare tid. Däremot Gottan var en damsadel när jag köpte henne men har planat ut på senare tid. Och röntgen på Gottan visade att hennes zoner var mer färdig än Glitter och Tibbans. Och den som växer mest och som behöver mest tid är Glitter...

Så Glitter kommer att få ta det lugnt, samma sak med Tibban, det blir Gottan som tränar på i vinter...


Nu har jag då gått igenom alla mina hästar i finland hos Henrik, skönt då det är bara att träna på och ladda inför 2013.

Av Marielle Vonkavaara - 21 november 2012 18:52

I går körde jag och Björn och min bättre hälft 4 hästar, två i boden och två hemma, alla var riktigt fina...


I dag upp tidigt för att åka till finland och fri röntga Gottan och Glitter..

   

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2012 12:14

Tre hästar från stallet går ut på fredag i boden.

Först ut är Livi hon startar i lopp 3 spår 3 med John Östman i vagnen. Sen är det Dixi i lopp 9 spår 5 även hon kör John. Och i lopp 10 går Crille ut, den inhyrda, han fick spår 7 med sin husse i vagnen...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards