stallvonkavaara

Alla inlägg under september 2010

Av Marielle Vonkavaara - 30 september 2010 21:59

 Nixon gjorde en kanon prestation idag.....


Aldrig har en fjärde plats känns så bra. Han sänkte rekordet med 2 sekunder till 33.4 Jag började nästan gråta, han var så otroligt fin i dag. Stor bamse kram till bästaste Ingela som gjorde en kanon körning och peppade Nixon....

  

Hade ingen ström i kameran men här är en bild från provloppet i alla fall   


Tittade på loppet på liven nu när jag kom hem och kan lätt konstatera att han har aldrig sett finare ut...

Av Marielle Vonkavaara - 28 september 2010 01:15

Vi har monster i persön, många varulvar som äter bruna hästar med bläs   


I alla fall om man ska tro Dixi.....

Har varit ute och ridit henne ensam i skogen i månskenet. Ni kan tro att det blev många skuggor. Plus massa får och en kille som stannat för att röka... Ja herre gud vad mörkrädd hon är, det var svettigt värre men hon skötte sej exemplariskt till sist i alla fall. Man kan ju inte rå för att man som stadsbrutta, som har stått på Mantorps travbana hela livet, blir utkastad i norrländska skogen mitt i natten i  månskenet... Det FINNS monster enligt Dixi...



  

Av Marielle Vonkavaara - 26 september 2010 20:32

Nixon startar i lopp 1 spår 1, kör gör gammel matte....

  

Av Marielle Vonkavaara - 25 september 2010 14:21

Ja i veckan har vi tränat häst som vanligt. Det har även varit trav, måndag i skellefteå, onsdag i umeå och nu i fredags var det i Boden. Hade ingen till start men det är alltid lika kul att sitta hemma och se på liven hur det går för ens vänner.


I dag så har jag varit till Boden med Nixon, han har fått gå provlopp. Gammel matte fick sitta i vagnen. Och det gick alldeles utmärkt, Nixon var kanon fin och Ingela var jätte nöjd. Jag var lite orolig då Nixon är himla stark och Ingela inte är så stor, Ingela har problem med ryggen och det är inte så sunt för henne att köra hästar som ligger på, men hon är ju stark som en brun björn. Men hon sa att han låg inte på någonting alls. Det var ju ett stort fram steg, och han tog i på upploppet också   

      

Av Marielle Vonkavaara - 19 september 2010 17:32

Vilka fina segrar han tog i Boden i dag.....min favorit kusk....

  

Livi och Krister i Lycksele i sommras...

Av Marielle Vonkavaara - 18 september 2010 20:34

I går så for jag och min bättre hälft till Boden med Nixon och Dixi. Husse körde Nixon och jag red Dixi. Rakbanan var jätte fin och båda hästarna var kanon fina. Dixi kändes jätte fin och hon tyckte att det var väldigt roligt med ryttare. Hästarna var väldigt nöjda efteråt.


I dag så var jag ut och red med Johanna, Bivvan var GALEN... äntligen har fodret gett resultat. Livi har ju problem med att hon inte tål peletrerat foder, så jag har köpt prestationshavre av Mats. Det gav resultat. Hon var kanon fin och pigg och glad. Men framför allt har glimten i ögat kommit tillbaka....... Nu ser hon ut som en get igen   

Av Marielle Vonkavaara - 16 september 2010 20:07

I går kväll var det en tjej från Ingelas stall, som var och red på slingorna där vi red tidigare på dagen, där mötte hon en stor björn. Vi funderade varför hästarna var så konstiga när vi red.... Så en annan Björn ( Ingelas gubbe) tyckte att vi skulle träna någon annanstans ett tag...


I dag så har jag varit i skogen hemma med Nixon. Här sköts det en björnhona på 200 kg i måndags. Så det kändes lite bättre.... en mindre i alla fall...

  

Jag mötte björn när jag bodde hemma, jag var väl 15 år och var ute i skogen med Tiara ( min häst som lever än hemma hos mamma, 21 år gammal ) helt plötsligt så bakom en gammal lada så ser jag rumpan på en björn! Jag kände hjärtslagen från hästen genom sadeln, och sen gick det fort hem. Jag är inte jätte rädd för att möta björn men visst har jag en väldig respekt.


När vi kom tilbaka så matade barnen Nixon med en massa morötter...

  

Kan ju tillägga att han var lika vild som sist men nu hade jag bytt bett så jag fick stopp på han i alla fall.....

Av Marielle Vonkavaara - 15 september 2010 18:22

  Har varit till Ingela i dag med Dixi och Livi. Körde Livi och Vickan på rakbanan. Båda hästarna var jätte fina och jag och Ingela fick gratis lerinpackning a la rakbana.

    

Livis svans var inte så läcker heller.....


Sen masserade Ingela Dixi, det uppskattade hon.

      

Sen var vi ut och red runt berget med Dixi och Ridde. Konstaterade att fuxen är inte riktigt som han, han fastnade inte ens bra på bild   

    

Trevligt som tusan med sällskap, längtar redan till nästa vecka....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards