stallvonkavaara

Alla inlägg under oktober 2009

Av Marielle Vonkavaara - 31 oktober 2009 01:10

Blev inte så många men passade på att fota Livis syster, dom har samma pappa Trade Balance, Blue April heter systern och är gämn gammal med Livi.

Pratade med ägaren, en jätte trevlig farbror, den damen är också väldigt egen :)

  

Hon är lite mindre än livi

  

Visst är dom lik Cool

  

Åh så livi i dag...

Av Marielle Vonkavaara - 30 oktober 2009 18:26

Höjden av otur???


Jag är skit petig med utrustningen... kollade extra noga.....


Värmningen var kanon, banan var topp....men.....hon hoppade !!!! Varför??? Jo karbinhaken i automatkäken hade fastnat i tömmen och hakat upp tömmen i voltningen innan start, hon hoppade då självklart, mungipan på andra sida blödde. FY FAN vilken jävla otur, hur höga är oddsen, då ska ni veta att alla mina hästar går med automatkäk och detta har ALDRIG hänt. Trodde inte att det kunde hända...nu blir det en mutter där i stället nästa gång...men fy fan vad irriterande tappade 300 poäng :(


Enda possitiva är att hon skötte sej i alla fall hon hade ju kunnat bråka med Krister, men inte det. Sen så kunde hon ju ha mött min vän Ingelas häst den 12 november, och det är lite pinsamt då jag gärna vill att mina vänners hästar vinner, även min egna också...:)


Fotat lite laddar upp bilder sen.. nu ska jag ojja mej en stund för skiten som hände i dag...

Av Marielle Vonkavaara - 26 oktober 2009 12:42

På fredag startar Livi Delicious Cool  kör gör Krister Söderholm. Som ni kanske förstått så är det min favorit kusk, han passa perfekt åt Livi. Väldigt duktig kusk och snäll med hästarna, samtidigt har han vinnarskalle och vill vinna med hästarna. Nä han är super duktig.


Hon startar i lopp 8 hon blev häst nummer 11 men eftersom det är på tillägg så fick hon spår 7, kan inte bli bättre, springspår Kyss


GUUUUUD så spännande....


Livi är så rolig för hon vill verkligen inte göra annant än att vara först, hon kämpar hela vägen och ger sej inte. En otrolig löpskalle har hon.


Här kommer lite bilder från då hon vann i skellefteå 20 juni i år.

 

Jesper R Nilsson har hjälpt mej otroligt mycke med Livi, då hon inte ville volta så lämnade jag henne till Jesper i två månader. Resultatet blev ju som sagt bra. Här värmde han henne åt mej innan loppet.

 

Livi laddar innan loppet, ser ut som en åsna, därav hennes smeknamn...

 

Just innan start med Krister i vagnen, kolla vilket spår hon hade Flört


Så håll tummarna alla min vänner, att det går bra på fredag...

Av Marielle Vonkavaara - 22 oktober 2009 23:03

Det var en VÄLDIGT taggad nordis i dag, resultatet blev att han hoppade bort sej. Men han travade dom två sista varven som en kanon. Ny utrustning och mer värmning nästa gång. Han skötte sej i övrigt super och med de nya skydden så blev han bättre. Fick  körlöfte av Krister  till nästa start,så det var ju bra.Cool


Så här är det med trav...men det är ju spänningen som gör att man håller på eller hur ??

Av Marielle Vonkavaara - 22 oktober 2009 00:54

Är inte trött fast än att jag borde :)


Så jag visar lite bilder på min pärla, en av dom... Livi Delicious....

 

Husse kör ett jobb i Boden...

Sist hon startade i Boden, sänkte rekordet till 17,6. Krister Söderholm i vagen. Hon blev tvåa, hon slog många bra hästar Kyss

   

Vet inte hur den här bilden är fotad men hon ser kul ut, typisk "Livi" min. Ser ut som en åsna Cool

Av Marielle Vonkavaara - 21 oktober 2009 16:50

Kör gör Krister Söderholm :)

I Kuriren står det:

Skrällbuden..

...Nix Tabac (avd 3) lär inte bli så hårt betrodd, men vi tycker oss kunna skönja att det finns viss fart i hästen. Passas vid gardering..Cool


Hittade en bild på hans pappa Fröyding...

 

Snodde bilden :S vet inte vem som fotat...


Fröyding e: Alm Rigel u: Fröytora ue: Slogom Tor

Rek 1,26.0a  1,27,7m  890338kr

Fröyding slog bla Röder från dödens när han vann kungapokalen. Segrade i Leangen grand prix och Jämtlands uppfödningslopp. Tvåa i norska kriteriet och trea i norska derbyt. Svenskt rekord som 3 åring. Fröydings främsta egenskaper är styrkan. Gick 2600 meter på 1,28,3 i derbyt som 4 åring. Modern Fröytora har även lämnat Lykke Gutten.


 Han stod hos Ove A Lindkvist år 2000.

 

Denna underbara kille fick jag av Stall In...



Av Marielle Vonkavaara - 21 oktober 2009 16:42

Eftersom jag fick ett jävulskt elakt påhopp på min förra blogg så har jag bestämt mej för att bara blogga om trav....

Mina hästar och mina vänners hästar mm. En sak ska dock tilläggas, allt jag skrev i min förra blogg är MINA tankar och funderingar. Och allt står jag för!!!! I stället för elaka påhopp så kan man ha ryggrad nog att ringa eller besöka mej!!! Nog om detta... Hoppas att ni travälskare och mina vänner har nåt roligt att läsa här :)

 

Livi Fashion när hon premade i Boden 091001 med Jesper R Nilsson i vagnen...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards