stallvonkavaara

Alla inlägg under april 2019

Av Marielle Vonkavaara - 26 april 2019 23:48

Bilder från idag som duktiga Carina Olofsson fotat ..

Av Marielle Vonkavaara - 26 april 2019 18:59

Åh min räser ponny, inte startat sen sepetember, gått ett banjobb saknades lite fart i kroppen men blev inte trött eller flåsig, 6a på 17.3

Hm

Av Marielle Vonkavaara - 26 april 2019 00:55

När man hittar en unge i fel hage... hos pirat ... men oj så snäll pirat var med Sam ...

Packat inför morgon dagen, städat stallet och flyttat Barbara till lilla lösdriften ..

Av Marielle Vonkavaara - 25 april 2019 00:53

Herregud vad han och Love leker, från att stegra och jaga fåglar till att springa runt tältet. Dra Love i svansen ...

Lite dålig bild men det satt en kajja på rumpan..

Sen blev det dags för allvaret och börja med inkörning . Fritz var först ut, klok som vanligt och sköter sej exemplariskt. I morgon är det Sams tur.
Skobyte på Pirat ,äntligen är vinterskorna borta..

Av Marielle Vonkavaara - 22 april 2019 23:40

Han älskar värmelampan...

Av Marielle Vonkavaara - 22 april 2019 15:48

Pirat startar i boden på fredag, lopp 11 Krister Söderholm kör. Har vart i Pajala i helgen så dottern har tränat. Dock åkte hon i backen då en pigg pirat lekte rodeo häst. Lite skrapsår men annars gick det bra.

En sak som jag tycker är tråkigt, är detta med körlöften från kuskar, jag som är noga med vem som kör och hur jag vill ha upplägget med mina hästar, vill gärna ha färdigt med kusk.
Hur svårt ska det vara att hålla sej till det man lovat?
Tur att det finns pålitliga kuskar också...

Av Marielle Vonkavaara - 17 april 2019 15:45

Blir ingen start för Barbara, hon brunstar så kraftigt att hon har diarré och äter dåligt, inte rätt mot hästen... det häxar med henne så jag håller på att bli galen...
Pysslade med småkillarna i går, tjejerna var med i stallet .

Och så mina älskade bröder..

Av Marielle Vonkavaara - 15 april 2019 01:02

Hela familjen har varit ute i stallet och pysslat. Fritz och Love har nu börjat leka. En häftig grej som hände idag, det flög en fågel, en kajja och satte sej på Fritz rumpa och började plocka hår från honom , hann tyvärr inte fota men Fritz tyckte nog det var skönt då fågeln tog hår som kliade..
Djur är ljuvliga..
Alva red både Pirat och Barbara ,jag och Engla borstade mammorna .. varmt och skönt ute också..

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards