stallvonkavaara

Alla inlägg under december 2014

Av Marielle Vonkavaara - 30 december 2014 16:35

Har varit ett riktigt uselt år på många sätt...

Tävlingsmässigt så är det bara Victor som tävlat på då jag valde att låta mina treåringar växa till sej och gå på bete. Livi och Victor har båda fått gå i pension, en del hästar har lämnat och nya har kommit, roligast är att Saga är hemma igen. Bjuder på bilder från året och önskar alla ett gott nytt år .

                   

                     

                         

                   

                                     

                                 

                       

                         

                 

                 

             

               

Av Marielle Vonkavaara - 30 december 2014 16:33

Livi blev sparkad igår i lösdriften av Zita så jag har fått göra om lite i stallet. Så nu står hon brevid labolina inne och idag släppte jag ihop dom i hagen. Oj vad glad Labolina blev....

Labolina fick vara träningskompis åt Kora igår, vi for efter vinterslingan.

   

Av Marielle Vonkavaara - 29 december 2014 13:45

Haft kallt några dagarn nu mellan 23 och 27 grader. I går var jag ut och red labolina. Går ganska bra trots kylan men köra häst undviker jag när det är så här kallt. Hästarna i lösdriften får komma in på dagarna då håller sej stallet varmt och hästarna får sova lite inne. Jag är lite blödig....

Av Marielle Vonkavaara - 26 december 2014 17:27

Kanon mysigt ute med snön som faller, stora lapphandskar . I kväll träna labolina och kora. Ha en skön annandag allihopa.

Av Marielle Vonkavaara - 24 december 2014 21:59

Önskar er alla en god jul.

Av Marielle Vonkavaara - 22 december 2014 11:41

Intervaller med en pigg Labolina. Sex stycken i 20-25 s fart. Stark och regäl travade klockrent.
Kora fick gå sin motionsrunda på en mil. Husse körde ..

Av Marielle Vonkavaara - 19 december 2014 01:05

Red galoppisar med Labolina medans husse körde kora. Körde tung rockard med glitter och red gottan. En hel kväll i stallet , härligt ...
Fotade Labolina när hon är nyfiket arg ..

Hon vaktar boxen och sin mat samtidigt kan hon ju inte missa nåt av det som händer i stallet !! Söt häst

Av Marielle Vonkavaara - 17 december 2014 01:31

Regnat hela dagen men på kvällen frös det på och vägarna var jätte fina . Husse körde kora som fick ett liggande återfall, detta pga att jag ändrade lite utrustning som för övrigt blev väldigt bra på den tjuriga damen.

Ut och långgaloperade med en pigg Labolina. Galopperade i ca sex kilometer saktade bara ner ibland för att byta galopp. Duktig tjej tog utan problem båda galopperna och jag var trött men inte Labolina. Vilken fysik hon har. Har börjat kolla efter lopp nu.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards