stallvonkavaara

Alla inlägg under januari 2011

Av Marielle Vonkavaara - 31 januari 2011 23:48

Min man har 39 graders feber, min dotter har magsjuka....


Veterinären har varit, hästar på rymmen, lagar hage, mer hästar på rymmen.......


Tröstar mej att dom var kanon fina i dag då jag tränade i alla fall..............

Av Marielle Vonkavaara - 30 januari 2011 14:49

Tänk att jag som rider så mycke, när jag haft uppehåll på en vecka, då jag varit förkyld, vilken träningsvärk jag har..................


Red en kanon fin Nixon i går. Han har fått en ny sadel och oj vilken skillnad. Jag kom åt han på ett helt annat sätt. Han tyckte nog att jag var lite stygg men han var då sååå himla fin.


Mamma var här och var med barnen så att jag och gubben for ut och körde Bääbis och Dixi. Båda flickorna var sjukt fina. Dixi har tagit åt sej av det ändrade träningsupplägget. Sen var det mysigt att fara ut tillsammans   


Även Livi fick sej en tur i vagnen...


I dag ska jag se på PD och hoppas på svensk seger....hejja Örjan

  Örjan och Livi i umeå förra året...

Av Marielle Vonkavaara - 29 januari 2011 12:18

Snön vräker ner ute... tjoho jag blir så glad av snön   


Här hemma har vi tränat hästarna som galningar, dom är så fina och tar sej kanon bra av träningen.


Har tittat på liven från umeå och spelade en slant( 20 kr) på Monemill, det gav 200 kr..

Jag jobbade i vinnarcirkeln i Boden i april i fjol och träffade ägaren till den hästen. Sen har jag stött på honom lite här och då och den karln med familj är så sjukt trevliga. Stort grattis till den fina segern i umeå.

    Johnny Boström med dotter i vinnarcirkeln 5 april 2010, dom har även fött upp Monemill själv och har en tvååring med samma mamma men med Fill v som pappa.

Av Marielle Vonkavaara - 26 januari 2011 00:19

I dag har jag varit till Boden med Dixi, Håkan Lundell har varit här uppe och behandlat hästar.

Jag gillar Håkan tycker att han är duktig och bra på att förklara saker. Många som jobbar med hästar kan inte förklara sakligt vad dom gör. Jag gillar att ställa frågor och av Håkan får man svar.

Sen tycker jag inte att han bara focuserar på SI-leden, utan han kan mycke om hela hästen. Och framför allt så behandlar han inte om det inte är nåt fel. Många "hästmänniskor" behandlar även om det inte finns fel och vad ska en blåögd hästägare veta. Det är ju därför man anlitar häst "proffs" eller vad man nu ska kalla dom.


Tittat på liven från Jägersro, STORT GRATTIS till Stall WFs fina Nash as, vilken häst.   

Av Marielle Vonkavaara - 24 januari 2011 17:17

Har köpt ett nytt bett att ha till Nixon, så att mina handleder överlever...

Men vilken skillnad   han var helt sjukt fin att köra....

Körde han och Dixi i går , husse körde Bääbis. Alla var jätte fina, super kul.


I dag har Frida varit och ridit Eva. Vi passade på att fota Bääbis och Eva med Fridas nya kamera. Bilderna kommer när jag fått dom av Frida.

Av Marielle Vonkavaara - 22 januari 2011 19:20

Har suttit och tittat på v75 från bergsåker. ....


I går körde jag Nixon, pigg och glad. Han kvastade tom när jag körde. Men mina handleder är inte roliga idag......


Tömmkörde Dixi på ridplan, hon var jätte fin trots att hon tyckte att jag var skit hemsk med henne.

 

Av Marielle Vonkavaara - 20 januari 2011 22:04

Jag är mega förkyld......


Ingela var och masserade Dixi och Nixon i går. Det var välbehövligt. hästarna är inte masserade sen september.....

Av Marielle Vonkavaara - 18 januari 2011 14:52

Det börjar närma sej kval....

 

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards