stallvonkavaara

Alla inlägg under september 2011

Av Marielle Vonkavaara - 30 september 2011 14:17

I dag har jag varit till Piteå med Gessle och Dixi, veternären Bosse från Mälarkliniken har varit upp. Valde att åka till han i stället för finland. Gessle kollades igenom och det var inga fel på han. Dixi hade det jag misstänkte så hon blev åtgärdad. Vaccinerade och kollade tänderna på Dixi också.


På lördag flyttar Gessle till boden, har hyrt en stallplats på bränslan ett tag, hos Ingela, så jag kan träna på där på slingorna. Vägarna hemma är så tråkiga plus att jag får lite sällskap.


Tidigare i veckan körde jag Britt till skellefteå och hämtade hennes nya häst. En jätte fin 3-års hingst.

Av Marielle Vonkavaara - 27 september 2011 15:56

Hon var jätte duktig men det är nåt som spökar, har mina misstankar så nu blir det finland...

Av Marielle Vonkavaara - 26 september 2011 12:37

Lyser solen, både i dag och igår. Man blir nästan förvånad då det regnat så mycke.


I går tillbringade jag hela dagen i stallet, red alla fyra hästarna. Gessle fick gå sina första galopp intervaller i berget. Oj vad kul han tyckte att det var. En repa sen visste han att han skulle galoppera. Han kvastade och blåste och var jätte pigg och glad.

Dixi fick röra på sej lite innan starten i morgon, vi var i skogen och red en timme.

Måste säga att Livi var den roligaste att rida igår, hon börjar bli sej själv nu, pigg och galen med bocksprång och dikes körningar....


Lite mör i rumpan och benen i dag... men ack så roligt....


Nixon ska få gå i dag också, han har haft 2 veckors vila då han inte haft semester i sommar. Tyvärr så trivs han inte med vila så nu tränar vi vidare. Han har dåligt med lopp men när det kommer så blir det start.

 

Av Marielle Vonkavaara - 22 september 2011 20:57

Har aldrig varit med om ett sånt regnande, eller ja inte vad jag minns i alla fall.


I går var jag till boden och körde ett rakbane jobb med Dixi, hon var stark och fin. I dag har Ingela varit och masserat henne. Vi förbereder inför tisdagen...


Annars så regnar det..   

Av Marielle Vonkavaara - 21 september 2011 11:15

Lopp 5 spår 2 bakom bilen, kör gör Patrik Nygren. I boden den 27 september...

Av Marielle Vonkavaara - 18 september 2011 17:29

Hela helgen har varit fin med sol och skönt höst väder.


Dixi gick sitt första monté provlopp i går. Britt fick låna henne... hon var då kanon duktig min plutta. Tog en liten galopp men andra varvet gick i 16s fart så hon är ursäktad. Hon har ju aldrig sprungit fort med ryttare på ryggen.

    I dag for vi hela familjen till boden, med oss hade vi Gessle och Livi.

Första gången jag körde Gessle, han var jätte fin att köra. Jätte nöjd med han i dag. Travade fint med balansen jag satt på han. Lite mer muskler vill jag dock ha  

       Livi fick följa som transport kompis, så hon fick gå ett lugnt träningspass på rakbanan. Snäll som alltid men hon tyckte nog att det var lite trist att inte få springa fort...

   

Av Marielle Vonkavaara - 15 september 2011 22:52

Ingen har väl missat att det regnat konstant nu i 2 veckor. Hagarna är leråkrar och det är väldigt blött och eländigt.

Har tränat på som vanligt med hästarna. Överlevt första galoppintervallerna med Livi. Tränat en galen Dixi, hon är pigg som en pelikan och jag får då babian armar när jag kör henne, hon ska gå provlopp på lördag.

Hovslagaren har varit och fixat fötterna på alla hästarna. Har bytt lite skor på Gessle, har tänkt börja köra lite  så jag vill testa lite ny balans.

I morgon trav i skellefteå, lycka till där alla ni som startar. Det är mycke trav nu...

Av Marielle Vonkavaara - 11 september 2011 18:52

Har ridit min prins på ridplan i dag, han var riktigt fin men blir trött fort. Han har börjat muskla på sej redan.

            Nu ut och rida de övriga hästarna...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards