stallvonkavaara

Alla inlägg under november 2010

Av Marielle Vonkavaara - 30 november 2010 12:35

I går hade jag Stefan här och vaccinerade hästarna och raspade tänderna på Nixon. Sen tittade han på Bääbis sår, han tyckte att det såg jätte fint ut.


Vi har kallt men man är ju en viking och trotsar kylan så gott det går. I söndags var jag och min bättre hälft ute och red och körde. Båda hästarna var jätte fina.


STORT grattis till Stall Wf som i går tog 2 segrar på Solänget   

Båda snygg hästarna var jätte duktiga och vilket lopp Nick America gjorde...


Sen håller vi tummarna för Ingela och Fuxan på torsdag.....då är det trav i boden..

Av Marielle Vonkavaara - 27 november 2010 11:01

Var då till Umeå igår, vilket skitväder. Tur att Britt följde med, så man hade trevligt sällskap.

Det var första gången Nixon startade på kort distans, sen jag tog han. Jag var ganska spänd att se hur han tog att John körde han då det har funkat så bra med Ingela. Han bev hängandes invändigt och kom inte lös ( igen) John fick ut han först på mitten av upploppet. Men när John kom tillbaka sa han bara...

"-Jävlar vad fin han var!"


Nixon har förändras MYCKE och för min del gör det inget att han fastnade där på innerspår, han var fortfarande super fin och formen verkar hålla i sej.

Nu är det en månad tills han har något lopp igen, så nu ska vi träna vidare.


Av Marielle Vonkavaara - 22 november 2010 11:44

Vi kör på nu när Nixon är på gång...


Startar i Umeå på fredag, spår 1 lopp 8 med John Östman i vagnen. Gammel matte hade inte tid att åka till Umeå. Fick snälla Britt  med mej som sällskap.

      

Engla med sin häst i går i Boden   


Av Marielle Vonkavaara - 21 november 2010 20:38

Finaste Nixon gjorde det kanon i dag också... blev tyvärr instängd och helt okörd i mål. Första utan pengar men vad gör det han gick 33.9   



Av Marielle Vonkavaara - 16 november 2010 20:49

Var till kliniken i dag...suck....


Har en häst som åkt på karledsinflamation, och en som rivit upp ett regält sår i lårmuskeln.....mega suck......


En olycka kommer sällan ensam trist att man tappar inspiration....


Ny dag i morgon, nya tag...

Av Marielle Vonkavaara - 15 november 2010 15:48

Nixon startar i Boden den 21 November, i lopp 3 spår 5 kör gör gammel matte..

  


Kallt även i dag, men hästarna trivs.

    

Fina Dixi..

Av Marielle Vonkavaara - 14 november 2010 23:39

I dag var det -14 grader kallt. Satte rockarden på min svarta springare och stuvade ner man och barn i den och ut på byn. Mys faktorn var väldigt hög

    

Av Marielle Vonkavaara - 12 november 2010 17:38

Ja vad ska man säga om min fina häst....


Ingela och Nixon gjorde ett kanon lopp i dag också, startade på tillägg och Nixon var den enda som kom i kapp dom hästar som stod på start... han blev 4a på 35.1 trean fick 36.0 i tid , så han sprang riktigt bra idag. Nixon har gått framåt nåt helt otroligt. Men sen så trivs han ju med Ingela....


Här kommer lite bilder från dagen..

           

Så dagens ros går till Ingela för en kanon styrning, dages skötare var Engla..


Innan vi for till travet fotade jag en häst som ville följa med...min Livi...

    

Hon sprang och gnäggade när vi körde fram transporten....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards