stallvonkavaara

Alla inlägg under augusti 2018

Av Marielle Vonkavaara - 30 augusti 2018 22:48

Fin i värmning och fin i loppet tills Heidi skulle styra ut , då blev hon iskall .. trots ny propp suger hon luft. Fick lite tips och nu prövar vi en annan grej och på det igen...

Av Marielle Vonkavaara - 29 augusti 2018 14:51

Tänkte dela med mej av en sak jag är väldigt stolt över, missunnsamma tycker säkert jag skryter men det skiter jag i. Tog min licens 2007 första start 2009. Bara haft hästar som andra gett upp med pga jag inte haft dom pengarna att köpa hästar fortfarande har jag och vill inte lägga 100? på en häst. Det har varit många vändor till veterinären och kliande av huvudet många ggr. Idag hängde jag upp min 9e seger tavla, är så stolt över mina hästar ,tacksam för alla människor som gjort det möjligt , hästar som jag fått, kuskar som gjort fantastiska styrningar trots en Livi som inte ville volta, dixi med sina kurvproblem. Och nu tack vare halsoperationen fungerar Barbara och hon trivs kanon med sin kusk. Trav när det är som bäst , upp och nedgångar men oj så många glädje tårar...

Av Marielle Vonkavaara - 28 augusti 2018 23:28

Jag och tjejerna var och myste med fölisarna. Livi gnäggade åt tjejerna när dom kom... kommer bli fruktansvärt när det är dags för himlen senare i höst..

Fast det är ännu värre att hon lider av sina tänder...

Alva och jag for ut och red en timme med Pirat och Kurre. Kurre är inte den roligaste att rida gör mest hela tiden som han vill. Ska vi galoppera så travar han, ska vi trava galopperar han. Bockar om han kommer sist eller ska hoppa i diken. Inte som alla andra ...

Av Marielle Vonkavaara - 26 augusti 2018 23:07

Först upp till boden med Kurre, första jobbet på länge , och äntligen fungerar han. Ett riktigt halleluja moment. Anmäler ut till Umeå 7/9. Tjooohooo

Sen red Alva Galoppisar med Barbara , pigg och glad.

Sen trotsade jag regnet och körde en smäll fin men pigg pirat...

Av Marielle Vonkavaara - 25 augusti 2018 12:54

Jag och kurre trotsade regnet och for ut på tur, åh min prins äntligen...

Av Marielle Vonkavaara - 24 augusti 2018 14:44

Startlistor klara...

Av Marielle Vonkavaara - 24 augusti 2018 14:33

Nu har även Pirat börjat träna efter behandlingen, Alva red honom. Pigg och glad .

Körde motion med Barbara , hon startar i Skellefteå den 30/8

Kurre känns fin har börjat bygga lite andra muskler eftersom jag lagt om träningen, han behöver det.

Av Marielle Vonkavaara - 23 augusti 2018 14:13

Sen den dagen jag började med trav har jag alltid slaggjord i tävling pga jag tycker det är obehagligt att sitta så nära rumpan och om jag tycker det är otrevligt så skulle jag aldrig låta nån annan sitta bakom mina hästar utan slaggjord . Dessutom så skulle jag må så dåligt om det hände nåt med kusken då dom har körandet som sitt yrke och förutom skadorna blir det ett stort avbrott i pengaflödet.... ibland har jag fått frågan om hästen slår när jag har slaggjord , brukar svara att nä men i fall att...

Ove var med om en hemsk olycka för två dagar sen i Bollnäs , hästen började slå när propparna rycktes och Ove for i backen och hela fältet körde över honom. Otäckt !
På umåker hemsida gick att läsa:
Travbanechef Robert Karlsson har nyss varit i kontakt med Ove A Lindqvist. Ove befinner sig på sjukhuset i Gävle och har väldigt ont trots att han går på tungt smärtstillande.
Näsbenet är av och tio revben är brutna. Han har också smärtor i ben och axel, vilket kommer att kollas upp senare idag. Hästen sparkade ur honom ur vagnen när han ryckte propparna och han var inte vid medvetande när han dråsade i backen.
Klokt nog räknar han med en lång konvalescens och tackar för all omtanke som visats. Kaj Widell och Ulf Ohlsson är två av de kollegor som kommer att hjälpa till med de uppbokade styrningarna den närmaste veckan.
Hela Umåker önskar Ove god bättring.

Tycker det borde bli lag med nån sorts säkerhets anordning tex slaggjord , säkerhets vagn eller knuten svans .
Hoppas Ove blir frisk fort.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards