stallvonkavaara

Alla inlägg under april 2010

Av Marielle Vonkavaara - 29 april 2010 22:25

I tisdags var jag till boden med Livi och Bääbis. Körde med Ingela, Fuxan och Vickan. Gick jätte bra, fina hästar alla fyra.


I dag så har Thilde och Alva fixat med ponnyn, det har borstat och badats.

  


Var nu på kvällen på travet och hjälpte Ingela lite grann. Många fina hästar och fina segrar. Grattis allihopa...

Måste bara visa en bild på Vickan med sin snygga tävlings utrustning :) bilden är inte den bästa då det var skymmning ute.

  

Av Marielle Vonkavaara - 27 april 2010 15:04

Livi startar i skellefteå den 3 maj i lopp 6 spår 6. Kör gör John Östman.

  

Av Marielle Vonkavaara - 26 april 2010 22:35

Har i kväll varit och intervjuat Madde som äger stall Wf. Har gjort intervju till NTHF. Vilken fin anläggning hon har. Och vilka fina hästar   

  

Årets första föl på Stall Wf, var lite svår att få på bild då hon helst ville sitta i famnen...

Av Marielle Vonkavaara - 25 april 2010 14:25

Fotade Livi när hon busade i hagen.... bus häst....

                  

Tog även en bild på ponny bonny, han är sååå söt

   

Och så snöälskarn...

   

Enda snön på gården, där hittar man Blixten  

Av Marielle Vonkavaara - 24 april 2010 16:27

Ja vad ska man säga....


Livi gjorde otroligt bra i från sej, jag är sååå himla nöjd. Blev 5a från spår 12. Dom öppnade 10.0 första 500 meter!!!! Helt otroligt.... hon sänkte rekordet till 16.7 am. Min fina häst...

Örjan tyckte att hon var en jätte fin häst och han var imponerad hur hon tog i på upploppet. Det var riktigt kul att höra, han kör ju massa fina hästar. Och han tog sej tid efter loppet att prata med mej och berömma hästen, roligt   


    

Livi och Örjan Kihlström i värmningen...



Och i dag när jag släppte ut hästarna så var det en galen och vild Livi som såg ut som hon stått en vecka, inte kunde man då tro att hon åkt 60 mil och sprungit fortare än någonsin, i går...

Av Marielle Vonkavaara - 22 april 2010 16:47

Har haft veterinären här och raspat Bääbis och Nixon, båda var jätte vassa i munnen. Men vilka fyllon.....hihihi

    

Enda gången Nixon är lugn   

Av Marielle Vonkavaara - 22 april 2010 09:54

I går gruvade jag mej som en galning när jag skulle ut med Livi. Sist jag red ( i måndags) så var hon allt annat än kul. Jag glömde i och för sej att döva henne, men det var mörkret hon dummade sej för. Hon har väl aldrig varit mörkrädd!!! Det var en galning som gick på två ben mest hela tiden och när jag vände henne och skulle hem igen då var det riktig travar trav eller två ben. Hon är gullig hon....

I går så var hovslagaren här och fixade hennes fötter och när jag ledde ut henne stannade hon och sparkade bakut flera gånger för att ponnyn stod brevid henne i sin hage....Fy fan vad knäpp hon är ha ha ha ha

Men ridturen gick jätte bra, vi tog backen ett par gånger och så joggade vi runt ett par kilometer efter vägarna. Det var en mjuk och följsam Livi. Fick tipset att longera henne innan ridtur...det går inte för då slår hon..   

Men jag älskar min Livi i alla fall   

  

 Grattis till fjärde platsen i går till Britt och Gullan, såg loppet sen på kvällen på liven...skummt lopp dom körde mest hela tiden med hästar i tre spår...

Grattis till Hanna och Apple, som vann överlägset efter en kanon styrning.


Nu laddas det bara för i morgon, håll tummarna för oss i Umeå   

Av Marielle Vonkavaara - 21 april 2010 10:08

Härligt med vår, skönt att vara ute och rida och inte behöva 20 kg kläder på sej.


Var och intervallade Nixon i går. Han tyckte det var jobbigt som tusan. Jag har en jätte fin lååång backe, där har timmer bilar kört, så dom hade lagt massa grus där så backen var ännu finare. Måste kolla han i munnen det kändes som att han var vass.

  

Det syns inte på bilden men det är en backe hela vägen.


I dag startar Gullan, ska hålla tummar och tår. Läste i travronden om hästen El Sueco, vad häftig historia om den hästen. Tjejen köpte hästen ostartad, det viktiga var att han skulle vara snäll då hon har småbarn. Han har gjort fem starter nu, fem SEGRAR...ha ha gud vad roligt. Hästen startar på v75 i umeå i helgen. Hoppas att det går bra.


  

Måste bara visa mitt radar par, Bääbis och ponny bonny....så söta... hon är alltid full av hans vita hår när man tar in henne på kvällen. Dom kramas   

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards