stallvonkavaara

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Marielle Vonkavaara - 5 december 2012 17:40

Körde två hästar igår i minus 22, Björn körde Gessle och jag Livi, kallt när man inte är van kylan.

Start i umeå i morgon, lopp 4...spännande att se om vi får snöoväder när jag åker dit.


Sen så vill jag ta upp en sak, det här med dessa barnsligheter som en del kuskar håller på med. Att inte ge intervjuer....

För det första så tycker jag att det ingår i deras jobb, att ge intervjuer och speltips till spelarna. Enkel mattematik, inga intervjuer, inget spel, inget intresse för trav, inga prispengar, inga tränare inga jobb åt kuskarna...enkelt eller hur. Sen finns det ju rötägg innom alla yrken... alla passar inte för sina jobb. Men man ska föregå med gott exempel och att bojkotta intervjuer med tex. tv4 det är bara barnsligt. Tex. Åke Svanstedt, han är en av sveriges duktigaste tränare och kusk, han borde veta bättre. Sen att Ulf Ohlsson hakade på trenden, köp hink och spade åt dom!!!

Nu höjer då svensk travsport ribban, tvingar oss att värma på banan från och  med årsskiftet, allt för spelarna, förståerligt, då travets framtid bygger på bla spelarna. Så går det när man fortfarande leker i sandlådan, då kommer den med makten och sätter ner foten. Jag för egen del värmer gärna på banan, det har ingen betydelse,men för många kuskar kommer det bli stressigt att värma åt alla tränare som inte vill värma sina hästar själv.


Nu har jag fått skriva av mej lite, ha en trevlig kväll allihopa...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards