stallvonkavaara

Alla inlägg under februari 2012

Av Marielle Vonkavaara - 28 februari 2012 13:18

Livi startar i skellefteå på söndag, lopp 2 spår 2 Krister Söderholm kör. Tyvärr kom hon inte med i det lopp jag hade tänkt, det var 25 anmälda, så jag fick anmäla upp henne. Men får se det som ett lopp i kroppen då hon inte startat på ett tag.

Fotade Gessle i solen..

     

Underbart väder, man blir glad när solen skiner, även hästarna njuter  

Av Marielle Vonkavaara - 27 februari 2012 11:41

Ny start på fredag i umeå, lär nog snöa...

Lopp 10 spår 2 Akseli Lahtinen i vagnen...


i dag är Rikard här och skor, tävlings skorna på.

Av Marielle Vonkavaara - 26 februari 2012 17:26

Har varit ute och ridit Dixi i solskenet. 2 timmar var vi ute, härligt väder...

     

Av Marielle Vonkavaara - 22 februari 2012 13:24

Det börjar bli fina dagar nu, i dag är första dagen på den här veckan som solen inte skiner...

Fotade Gessle i måndags när han njöt av solen..

   

Och så fotade jag när jag var ut och red med DIxi..

 

avslutar med en bild på våran stallkatt Smulan, hon är snart 8 år. Hon tycker om att sitta på dörrkarmen till stallet och sola när vårsolen kommer, så det är ett vår tecken...första gången var i måndags..

 

I dag ska det tränas häst, Livi ska köras första gången efter behandlingen i lördags, nu närmar vi oss start.

Av Marielle Vonkavaara - 19 februari 2012 11:53

I går blåste det som bara den, hästarna ville inte ens vara ute.

I natt och idag så snöar det...mycke snö kommer det.

Hade Ingemar här igår , han behandlade Livi och Lucas. Blev en väldig skillnad på Lucas och det var det felet jag hade hittat på han. Fina ponnyn, vad nöjd han var efteråt....och inte brydde han sej om nålarna heller. Men Livi var arg men det gick i alla fall bättre den här gången.

 

Av Marielle Vonkavaara - 16 februari 2012 16:49

Jag sitter och funderar på olika hingstar, eftersom jag har så många ston så blir det ju till att betäcka om ett par år.

Hittar många gammla och en del döda som jag alltid har gillat, delar med mej av mina favorit hingstar....har lånat bilderna men hoppas att det är okey..

 

Sugercane Hanover, död tyvärr, men jag gillar även hans son Good as gold.

 

Rite on line

 

Finaste Alf Palema, han är nog den hingst jag gillar mest. Skulle faktiskt tänka mej att betäcka med Torvald Palema för han gillar jag också.

 

Mack Lobell, Dixis morfar. Också en av mina stora favoriter, det sägs att han är den bästa morfarn.

 

Juliano star, han vill jag betäcka Dixi med...

 

Ideal De Gazeu... underbart vacker häst...


Lite svårt med alla nya hingstar försöker ha lite koll men det finns ju MASSOR av fina hingstar...

Funderar vidare..


Lycka till i Umeå allihopa, håller tummar och tår..

Av Marielle Vonkavaara - 15 februari 2012 15:58

     

Av Marielle Vonkavaara - 15 februari 2012 11:07

Min mamma var här igår och var barnvakt så jag och min bättre hälft kunde fara ut och köra häst. Det är ju inte ofta vi kan träna hästarna tillsammans så det var himla kul både för häst och människa.

Körde Livi och Gessle, körde lite intervaller och båda hästarna var riktigt fina. Livi lät Gessle springa först dom två första intervallerna men i den tredje tjurade hon ihop och visade vart skåpet ska stå...


Red Dixi på ängen bakom stallet, i djupsnön. Hon hade snö upp över bogarna, pudersnö, hon tyckte att det var roligt. Hade Thilde och Sunny som rid sällskap.

   

Livi sommaren 2011

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards