stallvonkavaara

Alla inlägg under oktober 2010

Av Marielle Vonkavaara - 28 oktober 2010 20:18

....Gjorde sin första start i kväll på Mantorp, hon slutade 2a...hon heter Dix Anna Bell och är 3år... Grattis till den fina andra platsen

Av Marielle Vonkavaara - 25 oktober 2010 22:11

I dag var det trav i Boden, kollade på Liven hos Ingela. Hade tänkt fara men det är ganska skönt att sitta inne i värmen och titta   


Jag hjälpte Frida och Ingela med att raka Amber och Ridde. Fina blev hästarna.

Fotade Ridde...

Före...

    


Och efter....

      

Det ser inte ut som samma häst, det kom ju fram ett muskelberg som var gömmt där under all päls, plus att han fick en fantastisk färg   

Av Marielle Vonkavaara - 24 oktober 2010 21:04

Började med resan till skellefteå, det var blixthalka, tur att Ingela höll tungan rätt i munnen. Sen så verkade det som att vårat gäststall var oturs förföljt. Allan blev utan pengar, Nixon likaså, T.Hall galopperade...Bäst gick Maddes andra häst han fick matlappen....

Banan verkade skumm, på vissa ställen var den frusen och på andra var den geggig...ja ja bara att ta nya tag... hästen var fin i alla fall.

Spirea R.B var kanon fin och tog en snygg andra plats trots galopp, Gullan blev femma. Hade en trevlig dag på travet i alla fall med Alva, Ingela och Henrik..


Här kommer lite bilder från dagen..

                        

Av Marielle Vonkavaara - 22 oktober 2010 18:51

-10 grader hade vi i morse...burrr nu får det då komma snö..


Har rakat Dixi, hon blev jätte fin fotade henne i dag.

    

Jag och Frida var ut och red men det var så hårt överallt.


I går var jag med Livi till Henrik i Finland. Hon är inte igenom gången sen hon började tävla.

    


Nixon red jag i förr går han var kanon fin, han har blivit mycke lugnare nu. Det är bara possitivt...

Av Marielle Vonkavaara - 18 oktober 2010 15:11

Nixon startar i skellefteå den 24 oktober. Lopp 1 spår 4 med gammelmatte i vagnen.


Hästarna har fått vila lite då dom har sommarskor, väntar på hovslagaren.

Det får gärna komma mer snö också   

Av Marielle Vonkavaara - 15 oktober 2010 17:48

Missade helt Ingela och Fuxans fjärde plats i går, grattis till den....

 

Ingela och Smulan..... (copyright stall in)

Av Marielle Vonkavaara - 15 oktober 2010 14:18

Vill börja med att gratulera familjen Monika Lahti till Ö.b s fina seger, äntligen kom den. Sen vill jag gratulera Ingela Eriksson till Maltes fina fjärde plats.


I dag är det soligt men kallt, vintertäckena fram tagna.


Bjuder på lite bilder i dag också...

  Tösen och Saga, jag älskar den här bilden..

  Livi första vintern, gud så liten hon ser ut..

  Amiral när han kom hem till mej 2005..

  och sommaren 2008... min fina kille, saknar han varje dag.......

Av Marielle Vonkavaara - 14 oktober 2010 13:14

I morse då jag vaknade såg jag att det snöat i natt, oj vad fint med vitt på backen. Enda nackdelen är att hästarna har sommarskor.


Trav i boden i dag, lycka till allihopa. Banan lär ju inte vara kul....


I går var jag till Boden till Ingela. Dixi och Livi fick följa med. Livi fick massage. Jag körde Dixi för första gången sen hon kom. Har bara ridit henne. Hon var kanon fin att köra. Och nå måste hon vara vältränad då hon bara hade 59 i puls efteråt. (Vi körde rakbana med hästarna.)


Det är nå krångel med min andra dator så jag fick ta den gammla datorn till att blogga med. Det roliga är att jag hittade massa gammla bilder som jag kan visa....

  Bäbbis och hennes mamma Ella..våren 2007

    Ingelas Lisa och Inlove som liten, hon var sjukt söt då hon var pyttepytte liten..

  Ato Boldon och Ove i Boden...

  Nixon första gången han kom till mej 2007

  Min gammelhäst Tiara hon är född 1989 och står hos min mamma, korsning fullblod/ bruks nordis. Hon har hoppat 1,35 med mej. ( då hon var ung )

  Starlin 2008

 

Yckelsbograbben....2008

  Beach Babes rumpa, hon låg och vila på våren...


Det är så roligt att titta runt bland gammal bilder, så många fina minnen med hästarna....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards