stallvonkavaara

Alla inlägg under augusti 2010

Av Marielle Vonkavaara - 31 augusti 2010 21:02

Bild från 2007 med Nixon och Tösen...

  

Bävrarna....

Av Marielle Vonkavaara - 31 augusti 2010 20:52

Har ridit min svarta springare i dag. Han var som vanligt väldigt fin. Tittade bland mina bilder på honom och hittade den här..

  

Det var samma dag som jag tog han, i maj i fjol...

  

Vilken skillnad....

Han hade i och för sej stått ett tag men det är musklerna av ridningen som är den stora skillnaden. För första gången han kom till mej det var 2007, då kom han för inridning, då var han lika smal och fin som han är nu.


Pegge tog matlappen i dag, grattis till den. Men det roligaste var att han såg himla trevlig ut.


I morgon blir det boden, till Ingela, Livi och Bääbis får följa då.

Av Marielle Vonkavaara - 30 augusti 2010 16:28

Vi har kört häst och ridit, roligt som tusan men jag vet en (Ingela) som kommer att ha träningsvärk. Pegge startar i morgon så det blir att hålla tummar och tår...

    

Rikard har varit och skott också...


Livi startar i Umeå på fredag, trodde inte att hon kom med men det gjorde hon. Per Gustafsson kör. Spår 12 dock men det är 15 hästar bakom bilen. Britt följer som resesällskap   

Av Marielle Vonkavaara - 29 augusti 2010 15:31

En tidig födelsedagspresent....

      

Av Marielle Vonkavaara - 25 augusti 2010 22:01

Har halsfluss, därav den oaktiva bloggen.....hörs när jag är frisk igen...  

Av Marielle Vonkavaara - 21 augusti 2010 18:07

Nixon skötte sej jätte bra , trots dåligt fäste, och Britt gjorde en kanon styrning.

Här är lite bilder från i dag   

                     

Av Marielle Vonkavaara - 20 augusti 2010 12:22

Har gruvat mej för att sätta i gång henne igen efter 2 veckor, hon är inte kul....

Hade tänkt vänta till söndag men A-M kom så då tog jag tjuren vid hornen....

Lätt illamående  och hjärtklappning, hon var getig i stallet och såg så där "kul" ut. Men döm om min förvåning då hon var en drömm att rida, inge stel eller flegmatisk. Bara lite pigg, hon galopperade fint i form och var mjuk och fin.

  

Jag och A-M var och körde Bääbis, hon var jätte fin. Johanna har ju ridit henne hela veckan.


I dag så så är det trav i skellefteå, lycka till alla vänner som startar där.

Av Marielle Vonkavaara - 18 augusti 2010 12:34

Här tränar vi på, var och körde Nixon i lördags. När vi kom till Boden så öppnade himlen sej när vi skulle ut och det höll i sej ända tills vi kört färdigt.   

    

Men hästen var hur fin som helst i alla fall och husse var blöt.


Nixon ska starta på bygdetravet på vitsand på lördag, köra ska Britt göra.


Livi har semester än, hon hatar det. Hon plågar ponnyn och går och vallar han i skogen....


        


Grattis kretsen kring Gullan, hon blev trea i boden i går. Och så måste jag ge en guldstjärna till Pegge, Ingelas jätte häst, han gick 16.1 volt medeldistans. Det är inte illa, synd bara att det inte blev pengar. Kuskbytet gjorde susen, tror jag.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards