stallvonkavaara

Alla inlägg under april 2011

Av Marielle Vonkavaara - 28 april 2011 14:29

Inte att glömma Saga, finns det nåt gulligare än ett kallblodsföl...

            Saga bor hos en amatörtränare på Dannero... Det roliga är att både Bääbis och Saga är född 5 maj så Eva lär väl hålla sej tills dess...

Av Marielle Vonkavaara - 28 april 2011 14:12

Otålig, nä inte jag....  


Har legat sjuk sen i söndags, är fortfarande inte frisk. Så tråkigt men när man har 40 graders feber är man inte så kaxig.


Vill att fölet ska komma nu jag är såååå otålig. Jag kan garanera att när fölet kommer så kommer jag förmodligen pussa ihjäl den  


Hittade lite bilder då Bääbis var nyfödd...

      Ella samma dag hon fölade...

            Nykläckt  

         Här var hon nog en vecka, sjukt söt. Ella och Bääbis är otroligt lika men Ella var MYCKE större och grövre. Bääbis hade bara öron och långa ben ....


Pratade med tränaren igår, han är då jätte nöjd med henne. Hennes syster galopperade bort sej i första starten i torsdags, tittade på liven och dom är ganska lika men Bääbis har större framsteg. Sen såg Kalla mindre ut men hon var jätte fin.

Av Marielle Vonkavaara - 22 april 2011 17:29

                                               

Av Marielle Vonkavaara - 22 april 2011 15:49

Vad har hänt sen sist...


Dixi gick intervaller i onsdags, kanon nöjd matte. Hon gick med Ridde och fuxan. Var riktigt fin efter jag bytt balans och annan utrustning.

Livi har tränat på som vanligt och känns kanon fin.


Och i går så startade Nixon, jag mitt pucko hade glömt bort brodden fram, så han galopperade från start. Men Ingela tog ner han och han gick bra efter galoppen. Nåväl man lär så länge man lever...


Var till Boden i dag och körde rundbane jobb med Dixi, Fuxan och Ingela som träningskompis. Döm om min förvåning då hästen springer i långvagn och utan käk, 20 fart och utan problem i kurvorna!!! Det var samma känsla som att vinna på lotto  


Nu ska vi anmäla....


Inget föl har behagat komma ut än.... jag väntar otåligt

Av Marielle Vonkavaara - 18 april 2011 11:30

I lördags tog jag Nixon och Dixi och for till Ingela i boden. Båda hästarna fick massage. Jag for och red Dixi med Frida och Ridde. Sen for jag med Fuxan och Ingela. Båda hästarna var jätte fina. Solen sken dessutom och det var varmt....härligt med vår...


Nixon startar i skellefteå på torsdag, gammelmatte kör lopp 10 spår 5.


Livi har fått öka träningen och jag var och körde henne i går, nu är hon i ordning. Hon kvastade och såg ut och kändes som en miljon.  Tänkte kvala om henne i slutet av maj då när Nixon ska monte kvala...


I dag blåser det men jag ska fara ut med Dixi och kolla av hennes nya balans. Har bytt lite skor och utrustning på henne....


Sen så är det ju påsklov, ska njuta med familjen hela veckan.

Av Marielle Vonkavaara - 15 april 2011 14:16

I onsdags var jag till Britt och red. Vi var ute i 2 timmar i det fina vårvädret. Härligt var det...

I dag så är det trav i boden sitter hemma och tittar på liven, många fina segrar.


Johan har varit och skott Livi på morgonen, så nu fortsätter träningen. I morgon drar jag till boden och Ingela för att träna häst, trevlig helg allihopa...

Av Marielle Vonkavaara - 12 april 2011 21:45

Först vill jag grattulera alla kring Donna Sarina som gjorde ett kanon lopp i boden i tordags, hästen var smäll fin  


Här hemma är det ridning just nu för hela slanten. Hästarna tränar på riktigt bra och vägarna har börjat bli jätte fina.



I dag har jag varit till boden med Nixon då det varit provlopp i monte. Sandra Eriksson red och det gick kanon. Nixon var först i mål på 1,43. Tiden som nordisar ska springa vid kval är 1,45. Då ska ni veta att det är första gången någonsin som Nixon var på banan och sprang med ryttare plus att han aldrig ridits med käk heller. Sandra är riktigt duktig att rida, kan varmt rekomendera henne.

  Det han bli mörkt när jag fotade.....

Av Marielle Vonkavaara - 6 april 2011 20:51

Bääbis syster som står hos Roger Walmann, klarade kvalet i dag på 21.5 Kalla bob är 3 år och är efter Banker Hall.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards