stallvonkavaara

Alla inlägg under juni 2012

Av Marielle Vonkavaara - 29 juni 2012 23:21

Livi och Ingela blev 6a, mycke strul efter vägen men spurtade bra på slutet, inte speciellt trött heller, skulle nog säga att hon joggat runt    jag är jätte nöjd och hoppas Ingela vill köra fler gånger, tack för i dag min vän ...


Fotade Dixi idag, mitt fina muskel paket ...

   

Nu slappa i soffan innan sängen ropar..

Av Marielle Vonkavaara - 28 juni 2012 17:46

Man glömmer bort vilken otroligt fin ponny Lucas är, han bara älskar flickorna....

Nu har han gått upp i vikt sedan Stefan fixade han i munnnen, plus att sen Ingemar varit på han tre gånger, så är han även snäll att rida numera. Han var 4 cm sned höger sida plus att han satt fast i si-lederna på båda sidorna. Han var dålig i bogen också och alla dessa problem gjorde att han hade ont i ryggen, svårt att lägga på sej och ville inte bli riden. Anki som har haft han har gjort ett kanon jobb med han, men problemen fanns där innan hon köpte han...

Tack så mycke Anki, för att jag fick chansen  med Lucas för det är verkligen en kanon fin ponny   

     


Av Marielle Vonkavaara - 28 juni 2012 13:49

Nu har hovslagaren varit och satt spring skorna på Livi. Har släppt Gessle och Honey tillsammans på bete.

 

Täcke och huva på....


Fotade Gottan och Glitter också, mina små bebisar...

     

Av Marielle Vonkavaara - 28 juni 2012 11:52

Ingela var och masserade igår, skönt tyckte Livi.

Körde henne på kvällen. Ett par bekanta i byn har arrenderat ut en än brevid ängen jag kör på. Där så går det nu en hel drös med ridskole ponnyer i alla det färger och storlekar. DET tyckte Livi var skit äckligt, speciellt när dom kom galopperandes i full rulle efter oss. Livi körde upp svansen i vädret och drog som en avlöning, blåsandes och brölandes..... När hon lugnat sej så var det ju dags att vända, samma visa blev det när ponnyerna såg oss kom dom springandes som idioter och Livi drog igen. Sen mötte vi en älg också.....

 

Av Marielle Vonkavaara - 26 juni 2012 20:28

 


I övrigt så red jag en galen Dixi i går och i dag så målar jag i källaren....

Av Marielle Vonkavaara - 25 juni 2012 15:47

Livi startar i amatörloppet på fredag med min vän och Livis massör, Ingela i vagnen, spår 9 lopp 5. Sen blir det ett uppehåll till nästa start, Livi ska få lite vila och ta det lugnt.

Fast jag måste säga att hon trivs då bäst med täta starter.. i lördags när vi kom hem var det full rulle i hagen...

Av Marielle Vonkavaara - 24 juni 2012 02:12

Vilken otroligt fin häst jag har, John bara åkte över mål, vann med 3 längder och nytt rekord 14.1 1640a. Hade med mej min bättre hälft och yngsta dotter.

 

Engla och Livi   


 

Fick massa paket också, en Walsh grimma och grimmskaft, exklusiva körglasögon och en vindstopper jacka.


 

Firade när vi kom hem, hamburgare och kall cider, nu sova gott.....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards