stallvonkavaara

Alla inlägg under december 2018

Av Marielle Vonkavaara - 31 december 2018 12:48

Love tränade igår, han börjar ta år sej av träningen och är riktigt pigg så det blev bomull i öronen.. inte populärt..

Men efteråt var han nöjd. Även lillebror kan fälla öronen.

Syns att det är Livis pojkar. Är så tacksam över Livis pojkar, det lindrar saknaden efter henne.

Nu vill jag önska alla mina följare ett riktigt gott nytt år .

Av Marielle Vonkavaara - 29 december 2018 18:29

Pirat har fått skor och blivit rakad. Han ska börja träna första januari.. enligt Englas order fick han ett hjärta på rumpan.

Han har blivit så fin i kroppen efter tre månaders vila i lösdriften.
Rakade även Love för första gången, dock bara halsen och bogen , vilken klok kille, stod som ett ljus. Min fina prins .

Labolina och Alva for ut på tur ..

Ikväll ska Love och Barbara träna.

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2018 01:58

Det man inte hinner på dan gör man på nätterna..
Körde en pigg Barbara .

Sen har Pirat flyttat in och sol flyttat ut tills hon åker. Pirat leker Allan och var jätte nöjd med att få komma in..

Även småkillarna har flyttat in till dom stora hästarna. Fritz tyckte det var läskigt men Sam stod lugnt och åt. Fällde öronen åt storebror ..

Av Marielle Vonkavaara - 27 december 2018 01:29

Vi tränar på med hästarna. Love är så himla fin, klok orädd och träningsvillig, finaste unghästen jag haft.

Av Marielle Vonkavaara - 26 december 2018 01:54

Tränat Barbara och love, love fick duscha. Idag har jag haft besök av en som tittat på Sol, och nu är det bestämt att hon åker. Kändes väldigt bra.

Och så fotade jag mina små socker ungar ...

Av Marielle Vonkavaara - 22 december 2018 11:39

Nu ger jag upp, kallblod är inte min grej..
Vonkas Sol bortskänkes
Sto född 2016 Voje spik -Vonkas saga
Hon är besvärlig att sko fram men får hon lugnande så funkar det, har vinterskor på sej nu. Fin att tömmköra var i vagn i våras sen pga sjukdom och tidsbrist har hon mest blivit stående. Snäll och trevlig men man ska nog börja om med tömmkörningem innan man sätter henne i vagn igen. Vargtänder borttagna , regelbundet vaccinerad .
Ring vid intresse ges inte bort till första bästa, endast till någon som vill pröva henne som travhäst..

Av Marielle Vonkavaara - 21 december 2018 21:22

Eftersom vi vintertränar och det startas inte mer i år, gör vi bokslut för 2018.
Vi börjar med Olga som blev ridhäst i Umeå, det verkar hon trivas med. Hon fick det jätte bra, alla är inte menade som travhäst .

Vincent for på foder till Skellefteå, var borta en kort tag men nåt hände, han blev aldrig sej själv igen . Han springer på dom evigt gröna ängarna .

I april föddes Fritz, en helt ljuvlig unge dom är lika positiv som sin mor.

I slutet av april kom Olle, tyvärr dog han innan han hunnit bli tre månader , saknar honom han var en glad kille som hade livet framför sej.

På sin storebrors födelsedag föddes Sam, så lik sin mor, det blev Livis andra och sista föl.

Noel åkte tillbaka till uppfödaren..

Barbara tog stallets och årets enda seger, så efterlängtad . Sista segern innan tog knix 2013.

Sen den största sorgen någonsin var att Livi åkte till hästhimlen, min själsfrände mitt allt. Tack min älskade vän för nästan 11 år tillsammans . Tack för att jag fick två söner att förvalta. För evigt i mitt hjärta och evigt saknad .

Även kurre springer på dom evigt gröna ängarna , infektion som jag inte fick bukt på pga återkommande mask , obduktionen visade inflammation på lungor och hjärta . Mest talangfulla häst jag kört. Tack Emma för förtroendet..

Mycke sorg och bedrövelse i år, som tur var så finns det en framtid också , mina unghästar. Love är klok som en bok och små killarna sköter sej exemplariskt . Labolina och Tibban ska betäckas till våren . Livet fortsätter, bara kämpa vidare och ta nya tag.

God jul och gott nytt år alla följare!!!!

Av Marielle Vonkavaara - 21 december 2018 01:45

Dom sa kallblod är kul... domosedan, eltejp och så bli nerkissad.. men nu har hon fyra skor.,,

Fast Love var fin...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards