stallvonkavaara

Alla inlägg under februari 2018

Av Marielle Vonkavaara - 26 februari 2018 00:49

Körde Pirat och kurre i kväll . Pirat har fått två veckors vila så han var pigg som en pelikan . Nu ska han galoppträna. Kurre känns väldigt fin, jag längtar efter sommar bana. Barbaras ben ser ännu bättre ut idag , hon ska få gå ut i morgon.

Av Marielle Vonkavaara - 25 februari 2018 10:36

Redan efter en dag ser såret mycket bättre ut. Hon verkar inte ha lika ont heller..

Av Marielle Vonkavaara - 23 februari 2018 16:31

Barbara har fastnat i tråden i hagen..

Av Marielle Vonkavaara - 22 februari 2018 00:43

Körde kurre och Barbara endast -27

Av Marielle Vonkavaara - 20 februari 2018 00:24

Blev svin kallt, så det blev pedikyr, massage och värmelampan..

Engla har köpt lite nya grimmor, Sol och Love fick med mulle på..

Och Barbara fick en lila..

I början av mars har jag ägt Livi i 10 år, det finaste jag har. Den här dräktigheten är hon jätte rund och fin och välmående. Min ögonsten..

Av Marielle Vonkavaara - 19 februari 2018 15:54

Barbara startar på fredag i boden , lopp 10 spår 7 bakom bilen i vagnen sitter Mauri Jaara, en duktig finsk kusk. Hade körlöfte av en svensk kusk men pga den finska dominansen då även av kuskar, valde han att inte komma. Helt förståeligt ..
Detta är tyvärr det som händer. Jag har inget emot våra finska gäster och kuskarna som jag anlitat från Finland är väldigt duktiga . Men tyvärr så blir det att dom svenska kuskarna väljer andra banor då det inte är ekonomiskt hållbart att köra några få lopp. Resor mm kostar ju också ..
Nåväl fick en bra kusk , det enda är väl att han inte kan annat än finska och det pratar inte jag. Fick tipset av min vän att bara säga- nååå niiiiin
Jorma kontio säger ju bara - stark häst och braaaa häst och det funkar ju...

För Barbara är det första starten sen halsoperationen och första gången på brodd , men det blir spännande .

Av Marielle Vonkavaara - 17 februari 2018 01:28

Blev träning för små hästarna , Noel tar det lugnt ett par veckor till han växer så det syns han är enorm.

Av Marielle Vonkavaara - 16 februari 2018 15:46

Körde en väldigt fin kurre igår , han börjar bli riktigt vältränad. Fotade mina fina killar igår...

Dom är då söta

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards