stallvonkavaara

Alla inlägg under mars 2011

Av Marielle Vonkavaara - 31 mars 2011 16:26

Har inte bloggat på ett tag, varit upptagen.

Nixon startade i dag, var kanon fin blev dock fast på upploppet bakom en häst som nästan stannade, blev instängd med alla krafter kvar. Fick sista pengarna, duktig häst.

Lite bilder från i dag...

       

Var till Umeå i går med Bääbis, hon har ju stått hos Jesper i 2 veckor och nu flyttade jag henne till Krister då det är han som kommer att köra henne vid tävling. Hon har skött sej fint hos Jesper och han har gjort ett bra jobb med henne. Nu väntar vi med spänning när det blir dags för kval....


Hästarna hemma tränar på bra och Eva är ganska tjock nu.....

Av Marielle Vonkavaara - 25 mars 2011 21:29

Banan var stenhård..... men hon gjorde det bra och blev femma...

             

Alva var dagens hästskötare och fotograf , mammas duktiga hjärta..

Hon hittade en hund hon ville ha, en spansk vattenhund..

  När vi kom hem så hjälpte hon mej med att duscha Dixi ( inget varmvatten i skellefteå) och fixa stallet.

 

I morgon blir det provlopp för Nixon, gammel matte skulle ha kört men har åkt på magsjuka så snälla Britt ryckte in som kusk i stället. Nixon startar på torsdag i Boden i lopp 1 med gammel matte i vagnen.


Nu sova god natt allihopa...

Av Marielle Vonkavaara - 24 mars 2011 18:37

Tog min son och Nixon och Dixi och drog till boden. Har broddat om båda hästarna och ville se att det funkar, dels för Dixi i morgon och sen så ska Nixon starta nästa vecka.

  Började köra en pigg och glad Nixon, var fin men tung så han var som vanligt, det var kanon.

            Sen fick Dixi gå på banan, hon fick ta det ganska lugnt då hon startar i morgon, men hon var pigg och kändes mycke bättre än på länge. Körde i kurvorna i båda varven, jag var ensam på banan, och hon var då bara fin. Galoppträningen har gett resultat.

            Pierre var fotograf och hästskötare...


  Så här såg Dixi ut i oktober, så det har blivit skillnad...

Av Marielle Vonkavaara - 24 mars 2011 11:47

Har inte ridit henne sen i höstas, ja en gång barbacka i vinter. Jag kan säga att jag gruvat mej då hon inte är så himla gullig att rida. Man skulle behöva säkerhetsbälte..

Hon var i alla fall jätte fin, hon var glad att få komma ut i skogen. Sen gick vi till dagis så Engla fick rida hem, lyckligaste flickan i världen och malligaste hästen...

Red den svarta blixten också, fin som alltid.


I dag är det trav i boden, lycka till allihopa som startar...


Av Marielle Vonkavaara - 22 mars 2011 21:26

Har varit till Boden och hälsat på Ingela sen var jag och mötte upp Rikard så han skodde Bääbis. Sen for jag förbi Stall WF och tittade på de små undervärken...

   

Och där träffade jag min prins Egon Lavec....åh jag är kär...

       

Han är sjukt fin, han var en favorit redan inna han kom upp till Madde, jag har tittat på han flera år...


Har hittat lite bilder i telefonen som jag tänkte visa....från det jag fixat och städat i stallet.

            Sen en bild på Frida och Eva...

  Och så min älskade gammel häst.....

 

Av Marielle Vonkavaara - 21 mars 2011 12:41

På fredag i skellefteå, lopp 7 spår 6 med Krister Söderholm i vagnen...


 

Av Marielle Vonkavaara - 19 mars 2011 17:17

Provloppet gick jätte bra, och Britt fick godkännt...

              Hade en trött hästskötare med mej....

Av Marielle Vonkavaara - 18 mars 2011 12:45

  Provlopp för Dixi och Britt i morgon, spår 1 fick dom.

I dag har hovslagren varit och fixat fötterna på Dixi och Nixon. Red båda hästarna i går pigga och glada som vanligt. Dixi har lärt sej att hitta på bus så det var nära att jag fick äta snö, mer än en gång....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards