stallvonkavaara

Alla inlägg under december 2013

Av Marielle Vonkavaara - 31 december 2013 18:19

Passade på att köra Gottan och Tibban, bästa tiden är väl med hästarna och barnen, barnen var i stallet med mej..
Gott nytt år och tänk på djuren och undvik smällare..

Av Marielle Vonkavaara - 31 december 2013 03:29

Testade lite annan utrustning på bääbis, blev mycke bättre. Fina häst...

Husse körde kora som fick ett litet återfall, men sen travade hon en bra bit och skötte sej exemplariskt.

Körde även motion med Livi. .

Av Marielle Vonkavaara - 30 december 2013 18:28

I December har vi då utökat med två nya hästar...

                               

Det var många bilder och många roliga händelser från i år...man glömmer fort så då är det tur man kan titta tillbaka.

Av Marielle Vonkavaara - 30 december 2013 17:51

Brukar ju alltid skriva årsresume, så det är väl dags nu.

Inte ett av mina bästa år men trots det så har det blivit en seger. Det var Knix som tog den i boden den 3 juni, Patrik Nygren körde.

Stallets resultat i år..

39 starter  1-3-2 54 200 kr inkört

Av tre premie hästar har två gått premie med gdk, Glitter och Gottan.


En del hästar har lämnat mej och det har tillkommit några, men det är ju så det är. Nu ser jag fram emot 2014, vi tar nya tag och jag önskar alla ett nytt fantastikt travår trots alla indragningar. Och så året i bilder..

             

                               

                  

                                   

                                 

                                                                       

                                                                                             

                                     

                                                       

                                     

 


Av Marielle Vonkavaara - 30 december 2013 17:17

Min vackra Victor   

                               

Av Marielle Vonkavaara - 30 december 2013 03:41

Somnade på soffan, men fick kört två fina tjejer i alla fall.

Victor blev nog trött av isen om det inte är nått fel på han, pigg och glad efteråt och när vi kom hem. Spännande att se hur han mår i morgon..

Roligt var att face the evil vann i sitt livs sista start då han faller för ålderssträcket. Han har nog skrivit historia vilken liten krigare.

Av Marielle Vonkavaara - 29 december 2013 01:34

Körde kora eller jag fick smacka tills läpparna domnade bort. Då stannade hon i en korsning så då fick Alf komma så böt vi. Jag sprang bredvid och smackade och Alf satt i och smackade. Men sen efter en stund kom hon på att hon skulle springa...så lat häst!! Nåväl det ger nog sej.

Sömmade om Victor och så fick han ut och springa en sväng. Sen tog jag ut bääbis på en tur, herre gud vad vild hon var, jag fick mycke längre armar..

Motionskörning med Livi fick avsluta kvällen. Nu sova och ladda för i morgon..

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2013 03:14

Har jag varit i stallet med mina fina hästar. Rakat Victor och Livi.

Före..

Efter.. Snyggaste killen.

Största hästen och minsta..
Körde tre fina tvååringar också. .. En kanon kväll med hästarna. Nu sova..

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards