stallvonkavaara

Alla inlägg under juli 2011

Av Marielle Vonkavaara - 29 juli 2011 12:52

Var till Dannero med Nixon och Britt igår. Trevlig tripp var det, var och tittade på Britts gammla hästar. Tyvärr var Sagas matte inte hemma annars hade vi åkt dit också. Nixon skötte sej bra trots 100 mils resa. Han gick nytt rekord på kort distans. Men tyvärr så räckte det inte till pengar. Matte nöjd ändå  

Passade på att stanna till i umeå på ner vägen och pussa på bääbis också....


  På hemvägen så plockade vi upp Gessle, min nya häst. Ska fota han och lägga upp lite bilder. Han är en stor hundvalp, snäll men lite ängslig, perfekt träningsobjekt...




Sen vill jag passa på att gratta Stall WF till Nash as seger, nytt svenskt rekord satte han också, 15.2 på långdistans.   

Av Marielle Vonkavaara - 26 juli 2011 00:38

I dag har vi hämtat ponnyn, gick jätte bra, väldigt snäll och trevlig. Hon heter Sunny och är en d-ponny på 20 år.

   

Hon fick stå brevid Livi som var glad och nyfiken på sin boxgranne..

     

Av Marielle Vonkavaara - 24 juli 2011 18:34

Nixon startar på torsdag på Dannero, Britt kör... roligt med en utflykt. Och så testar vi nya utrustningen.


Har även införskaffat två nya hästar...

En ponny som vi ska ha på prov och en ny travhäst.

  en 4-årig valack   jag som gillar ston...men han var som fin, min typ av häst...

Av Marielle Vonkavaara - 20 juli 2011 19:07

Efter många om och men så heter lillpluttan... Glittering Prize...

 

Av Marielle Vonkavaara - 19 juli 2011 22:23

I kväll har Nixon och Livi och Dixi fått massage, välbehövligt för alla tre. Jag tror Livi njöt mest...

   

Av Marielle Vonkavaara - 14 juli 2011 22:19

Det blev inge Lycksele på fredag, det blev inget nordis lopp, nåväl bara att träna på i stället.

I dag har det varit trav i Boden, Ingelas nya häst Kobra Face blev trea, grattis till det  


Tänkte visa en före och efter bild till alla er som är skeptisk till ridtränining...

  Dixi i oktober 2010 hade haft henne i 1 månad. ( Ni ska veta att hon haft det bra hos Tobias, hon var blank och fin och välskött)

  April 2011 , vinter träning under sadel, dressyr och hoppträning...


Jag tror stenhårt på all sidig träning, för hästen och för tränaren är det mycke roligare. Man ska ha kul med sin/sina hästar  


Var och red Dixi i natt, i mjukis byxor, en grej jag alltid gjorde på sommrarna när jag var ung och bodde hemma.... mitt i nätterna...mysigt som tusan.


Av Marielle Vonkavaara - 11 juli 2011 10:13

Testat lite annan utrustning och upplägg, matte jätte nöjd. Hästen såg jätte fin ut och han hängde med bra i hela loppet och ingen galopp. Hittade en ny sak på han som jag måste fixa till nästa start. Det blir på fredag i lycksele...

   Tittade på min kille också, som fick punka under loppet...

  Lycka till i boden alla ni som startar på torsdag, nu ut i värmen igen...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards