stallvonkavaara

Alla inlägg under maj 2012

Av Marielle Vonkavaara - 30 maj 2012 14:59

Hovslagaren har varit här idag, så nu är tävlingskorna på.


Red Gessle igår, dressyr pass och galopp intervaller. Jätte fin men besvälig då han inte fick göra som han ville, men skam den som ger sej. Livi fick gå motion och hon känndes som vanligt...

 

Min prins i hagen i dag, med sin nya grimma..

Av Marielle Vonkavaara - 28 maj 2012 21:24

Ingela har varit och masserat Livi, Dixi och Honey. Det är ett tag sen. Alla tre tyckte att det var jätte skönt....

Av Marielle Vonkavaara - 28 maj 2012 15:32

Tusen tack snälla Carina för bilderna på Livi   

Bilderna är tagna i fredags i skellefteå...

                     

Jätte fina bilder på min stjärna...


Sen fotade jag Honey i går kväll...

         

Prickig har hon blivit och börjar lägga på sej...

Sen fotade jag himlen i natt bakom stallet, så himla vackert...

 

Av Marielle Vonkavaara - 28 maj 2012 12:39

Först ut på fredag i umeå blir Dixi lopp 8 spår 4 John Östman i vagnen.


På söndag i skellefteå startar Livi i lopp 8 spår 4 och i lopp 9 spår 2 startar Gessle, Ingela Eriksson kör båda hästarna...

Ingela och Nixon maj 2011 i monte kvalet..


Oj vad nervös jag kommer vara hela veckan.... men oj vad roligt    

Av Marielle Vonkavaara - 27 maj 2012 22:59

Finaste Commander crowe vann elitloppet idag, vilken häst han är ju helt fantastisk.

 

Har i dag varit till boden och kört Gessle och Dixi, rundbane jobb blev det för att kolla lite hur Dixi funkar barfota bak....annmäler till Umeå, behöver väl inte säga mer...

Av Marielle Vonkavaara - 26 maj 2012 01:14

Finaste Livi vann i skellefteå på 15.7 2160 volt. Äntligen kom årets första seger. John Östman gjorde en kanon styrning med min stjärna, hon vann dessutom från ledningen och hon brukar inte vara som bäst därifrån, men oj vad jag bedrog mej. Hon gick hela vägen och sprang ifrån dom på upploppet.

 

  

Av Marielle Vonkavaara - 25 maj 2012 11:24

Var i går i skogen och red Gessle, har ett jätte fint berg där vi brukar galopp intervalla. Mitt på vägen hade det blåst ner ett träd som låg över vägen. Tänkte att få se nu vad min prins hittar på då han aldrig har hoppat. Döm om min förvåning när han tog ett klockrent skutt över trädet och kort galopp efteråt....

 

I övrigt så var han pigg som en pelikan, bara så synd att han aldrig kommer med i nått lopp, två månader har vi annmält utan att komma med, p-21 lopp känns ju inte som en bra ide då han bara har 5000 kr på sej men snart så måste jag ju vika mej....


Start i dag för Livi, spännande som vanligt...

Av Marielle Vonkavaara - 22 maj 2012 22:47

I kväll har jag varit till boden och kört rakbana med Gessle, tillsammans med Ingela och Fuxan. Fina hästar bara synd att min prins inte kommer med nu när han är så himla fin....

 

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards