stallvonkavaara

Alla inlägg under november 2014

Av Marielle Vonkavaara - 29 november 2014 02:14

I kväll blev det galoppisar med Labolina, hon har börjat muskla på sej.

Sen gick kora sitt träningspass, hon sköter sej perfekt. Inga dumheter mer. Fin bamse häst.
Igår körde jag motion med glitter och red vinterslingan med Gottan.

Lördag är tränings fria dagen, då myser jag med familjen.

Av Marielle Vonkavaara - 27 november 2014 01:39

I kväll var det kora och labolinas träningsdag. Kora ökade jag på träningen, mycket fin när husse körde. Var pigg och kände på slaggjorden.
Labolina hade trampat sej i hagen, inget allvarligt men hon fick sej en skritt tur då hon ömmade lite. Rengjorde och gjorde galoppomslag. Hon älskar verkligen ridningen, hon tycker nog att det är roligt med annan sorts träning . Dom travhästar som stått i proffsträning brukar tycka det är kul att komma till amatör som gör andra saker . Upp tidigt i morgon sova får man göra i graven ..

Av Marielle Vonkavaara - 25 november 2014 23:57

Körde motion med glitter och galoppisar med gottan , pigga glada hästar.

Av Marielle Vonkavaara - 24 november 2014 01:32

Galoppisar med lina för första gången, sist jag prövade hade hon någon egen gångart. Nu efter behandlingen har jag fått en ny häst. Oj vad roligt hon tyckte att det var. Duktiga häst, liniment och morot efteråt och extra husse fick en puss.

Av Marielle Vonkavaara - 22 november 2014 01:50

Hon tränar på..

Körde vinterslingan med en pigg glitter.

Av Marielle Vonkavaara - 21 november 2014 01:58

Jobbade kväll så då blev det sent med träningen..men men.
Körde labolina första gången efter behandlingen, en helt ny häst. Hon slog till och med, tur att jag hade slaggjord. Hon var helt annorlunda låg i grejorna och travade rent och var pigg och glad efteråt. Åh så roligt...
Sen gick kora sitt träningspass. Är så glad att hon är så himla fin, man får halleluja moment med henne. Kom till mej som oinkörd, störst i stallet envis och lägger sej när det inte passar. Men efter operationen och betet i sommar, hon är jätte fin. Nu vinter tränar vi för fullt och jag är super nöjd.

-18

Av Marielle Vonkavaara - 20 november 2014 00:29

Kora gick sitt träningspass med husse, även glitter fick träna.
Labolina är ganska arg när hon vaktar sin mat...

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2014 00:58

Kört en fin kaikoura, härligt med vinter och snö. Men det behövs lite mer vitt på backen. Husse har satt upp en lampa så nu slipper jag leta hästar i mörkret..

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards