stallvonkavaara

Alla inlägg under augusti 2014

Av Marielle Vonkavaara - 27 augusti 2014 09:56

Är lite dålig på att uppdatera då jag håller på med annat...

Victor startar i boden i morgon, John kör, spår 9 bakom bilen. Sen blir det träning hela september då han hade dåligt med lopp.

Treåringarna ska snart plockas från betet, där har dom lekt och busat och VUXIT i sommar. Kora är skit stor nu....

I går var jag upp med victor till boden och prövade lite annan utrustning, kändes bra i alla fall.

 

Betet 2013...

Av Marielle Vonkavaara - 20 augusti 2014 15:14

Travbakis idag, Victor var pigg och glad när jag släppte ut han, det är det bästa. Med gammel farbrorn är dagen efter det viktigaste. Nöjd med Victor igår, sista pengarna tog han, men bäst av allt var att han svarade på mina ändringar i träningsupplägget och fodret,och det har bara gått tio dagar. Kusken var mycket bra och trevlig, dom beter sej annorlunda mot för kuskarna jag är van vid. Han hjälpte mej att ta av vagnen, undrade hur jag ville ha kört mm
Nu letar jag nya lopp, får se om det blir sista säsongen då jag inte vill ta ut han på vintern och monte lopp i hans klass finns inte. Nåväl min fina gammel farbror lämnar aldrig min gård, han kommer ha många unghästar att lära upp.

Av Marielle Vonkavaara - 18 augusti 2014 01:15

Delar lite bilder...

Av Marielle Vonkavaara - 13 augusti 2014 14:01

Victor startar i Umeå på tisdag, Kusk-EM, lopp 7 spår 5. Michael Nimczyk kör..

Av Marielle Vonkavaara - 12 augusti 2014 23:02

På med manskaps sadeln och galoppisar i backen, hittade kantareller så det blev en god kvällsmacka. Igelkotten lever gott på kattmat och det börjar bli mörkt på kvällarna.

Av Marielle Vonkavaara - 8 augusti 2014 14:24

Vilken trevlig kusk Tony wallin, jätte nöjd med kusken mindre nöjd med tränar jobbet på Victor. Nu ska jag lägga om träningen och så anmäler vi på nytt..
Tack Carina för jätte fina bilder.

Och nån bild jag själv tagit..

Av Marielle Vonkavaara - 4 augusti 2014 02:16

Kört jobb med en fin Victor. Mjuk och spänstig..

Engla kämpar på med ridningen, nu galopperar hon också på sin lucas.

Av Marielle Vonkavaara - 1 augusti 2014 12:26

Victor startar i boden den 7 augusti, lopp 3 spår 2 bakom bilen. Tony wallin kör.

Har en ny inneboende, en snyltgäst. Låg och sov i kattmaten.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards