stallvonkavaara

Alla inlägg under november 2012

Av Marielle Vonkavaara - 11 november 2012 21:48

Jaha ja, blev den positionen hon inte vill gå i, dödens plus att hon tryckte på favoriten i loppet som svarade, resultatet blev en trött Dixi, detta trots att kusken fick kör order.....MEN hon galopperade inte och travade fint och var som vanligt, så sulan var problemet förra gången, så nu tar vi nya tag och anmäler ut igen....


En sak har jag lärt mej när man håller på med trav, alla lopp ska köras och det finns ingen annledning att sura eller vara irriterad varken på kusken eller hästen eller att hitta orsaker att sura på, trav är trav och jag tycker att det är skit kul i alla fall....


Skön söndags kväll på er allihopa, kraaaaam

Av Marielle Vonkavaara - 10 november 2012 13:03

Varit lite dålig på uppdatering men jag har fullt upp, som vanligt..


I onsdags kväll var jag och Björn ute med Dixi och Crille, vi körde vinterslingan och det var såååå mysigt. Körde samma väg sen med Livi och Gessle. Gessle känns inte riktigt okey så på tisdag blir det veterinären igen. Hoppas bara att han blir bra, det finns ju en chans att operationen inte kunnat göra han frisk.


I torsdags fck jag en helt häst fri dag, inte ofta, men då passade jag på att jobba i stället.


I går fredag var det stall pyssel, hämta spån, hämta halm till lösdriften, städa och fixa lite.

Var ut och red en timme i fina vinter vädret, helt underbart med snö...

 

Livi i hagen innan ridturen...


Tibban har tagit operationen med ro, hon är så himla snäll och då har hon ju stått inne snart en vecka. Hon äter och mår, vi försöker borsta och mysa med henne en stund varje dag och det tycker hon är jätte mysigt, igår när jag fotade skulle hon äta upp telefonen... en vecka till sen får hon gå ut i hagen...

     

Det syns att hon gillar mat   


I dag lördag så regnar det och blåser, inte kul, nu försvinner snön och det blir glashalt.....


I morgon start för Dixi i boden...


Sen sist men inte minst så fyller finaste Blixten 4 år i dag  

 

Av Marielle Vonkavaara - 7 november 2012 12:54

I natt har det kommit lite snö..

   

Otroligt vackert..


Sen fotade jag bästisarna...

     

Sjukt söta är dom   

Av Marielle Vonkavaara - 6 november 2012 20:57

Lång dag i Finland i dag men allt har gått jätte bra. Är så glad då det inte var nått speciellt på Honey, lite små skavanker bara, så nu tränar vi på. Skönt med tanke på vilket dåligt skick hon var i när hon kom i april.


Tibbans operation gick jätte bra så när box vilan är över börjar in körningen.



     


Av Marielle Vonkavaara - 5 november 2012 20:54

Har varit i kväll till boden, hela familjen, hade med mej Gessle och Livi. Gessle var jätte pigg och rivig som ett monster, det har han inte varit, inte bra.... ganska nöjd ändå med han, men han ska vinter träna ett tag innan vi startar.

Livi var som en porsche, som vanligt, fin som bara den    men hon har inga lopp så vi tränar på tills det är dags att anmäla...


Kallt var det och jag är genom frusen, varm dusch och så sängen...

Av Marielle Vonkavaara - 5 november 2012 12:20

Dixi startar i boden på söndag, lopp 8 spår 10 med Micke Melander i vagnen, och i eftermiddag ryker sulan....då kommer hovslagaren och fixar....


Finland i morgon med Tibban och Honey....

Av Marielle Vonkavaara - 4 november 2012 18:28

Som snälla Carina fotat, tusen tack   

               

Av Marielle Vonkavaara - 4 november 2012 17:49

Det är mot mina principer att mickla med boots på en hov eller sula på en hov, men jag gjorde den ändå och nu HAR jag lärt mej...en sula kompenserar inte Dixis aktions problem det BARA förvärra det..

Men ett stort plus till min kusk, som gjorde som jag bad så det var inte hans fel   

Hon travade i alla fall sämre och tog sej t.o.m en galopp.....


Så om jag någonsin funderar på nått sånt här igen, säg då åt mej....kommer du i håg 4 nov i boden då du prövade en sula på Dixi och hon travade som en sopa....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards