stallvonkavaara

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Dagen innan..

Av Marielle Vonkavaara - 22 november 2012 17:36

I morgon startar vi tre stycken från stallet, känns himla roligt. I dag har Rikard varit och skott tävlingshästarna.

Ska raka Livi också i kväll och pyssla på lite inför i morgon.


Resulatet på småhästarna från i går blev grön ok stämpel på skinkan. Jätte skönt att det inte var några benbitar. Lite förvånad blev jag dock när jag tittade på tillväxt zonerna på Gottan och Glitter. Jag har alltid fått för mej att Glitter kommer vara tidig då hon varit jämn och fin när hon vuxit. Men nu senaste månaden har hon säkert vuxit ca 1 dm. Och nu ser hon ut som en damsadel och det syntes på röntgen också. Samma sak med Tibban hon har också vuxit mycke nu på senare tid. Däremot Gottan var en damsadel när jag köpte henne men har planat ut på senare tid. Och röntgen på Gottan visade att hennes zoner var mer färdig än Glitter och Tibbans. Och den som växer mest och som behöver mest tid är Glitter...

Så Glitter kommer att få ta det lugnt, samma sak med Tibban, det blir Gottan som tränar på i vinter...


Nu har jag då gått igenom alla mina hästar i finland hos Henrik, skönt då det är bara att träna på och ladda inför 2013.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle Vonkavaara - Onsdag 3 april 14:08

Avslutade påsken med en skön timmes ridtur i skogen.

Av Marielle Vonkavaara - Söndag 3 mars 18:59

Det är vår i Småland.

Av Marielle Vonkavaara - Torsdag 22 feb 18:12

Då blir det stallmys.

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2023 16:01

Mysig kvällstur med Alva och Freddy . Gott nytt år allihopa . ...

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2023 17:48

Skön eftermiddag med Alva i stallet. Nu är sky inriden . ...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards