stallvonkavaara

Alla inlägg under februari 2012

Av Marielle Vonkavaara - 14 februari 2012 12:07

Tisdag och snöstorm men det är då inte kallt i alla fall.

Tömkörde Glitter för andra gången i går, klok och fin som hon inte gjort annat. Stod snällt i kedjorna och helt obrydd när jag satte på selen. Hon är som fin  

   

Det går fort när dom små växer...


Fick sitta upp på Thildes ponny igår då hon fått för sej att jävlas lite. Thilde är himla tuff, hon har ramlat av två dagar i rad men hon kämpar på. Sunny tvär vänder och sticker. Så upp i sadeln och red ut en sväng, hon prövade att bocka och tvär vända men när det inte gick så gav hon sej. Sen gick det jätte bra för Thilde, Sunny förstod nog att jag skulle hoppa upp annars....bäst att bete sej ..

 

Av Marielle Vonkavaara - 13 februari 2012 12:57

Red en galen Dixi igår, för första gången höll hon på att kasta av mej,hon körde en bocknings serie på 10 meter med huvudet mellan knäna, hon är väldigt pigg just nu. Ändå tränar hon, men det kan nog vara tidiga vår kännslor kanske, solen sken och snön gnistrade. Hur mysigt som helst...


På kvällen for jag ut med Gessle och Livi, båda hästarna var väldigt fina, mjuka och spänstiga.


Måste få skryta lite om min fölunge, eller ja hon räknas ju som ett åring nu, hon är så klok och sund. Orädd och social, ungefär som ett kallblod. Jag är grymt imponerad av henne, men så går hon ju med Livi som lär henne allt hon kan... och lite till....  men Paul November är ju riktigt fin så det kommer nog därifrån också.

   

Bilder från vitsand 2011...


Av Marielle Vonkavaara - 11 februari 2012 16:28

Nu är det inte svin kallt mer, i dag har det t.o.m varit +1...

Körde två väldigt fina prima donnor i går och i dag har jag tillbringat hela dagen med mina tre flickor i stallet, börjar bli en riktig ponny morsa....

   

Englas första ridtur med sin ponny, en lycklig tjej   

Av Marielle Vonkavaara - 7 februari 2012 12:27

Började med att det snöade 2 dm...sa ju det...   sen så for vi kring 12, mellan 10 och 15 så hade det inträffat 33 bilolyckor kring luleå trakterna. Jag räknade 17 bilar som krockat eller kört av vägen mellan luleå och Piteå...

Nåväl jag hade ju min bättre hälft med mej...

Värmde Gessle själv i umeå, han var fin men inte lika mycke tryck i han. Kan bero på kylan som gjort att man inte kunat köra som man vill. Har varit uten en sväng i -33 och förfrös kinderna.

Det var ett kort lopp och det är inte kanske det bästa för en stor långbent orutinerad häst. Men han travade jätte fint och John gjorde en bra styrning. Jag är nöjd i alla fall, blev första utan pengar men skorna satt kvar   


Nu galopperar vi vidare och så får han gå lite snabbjobb med Livi så kör vi vidare..


Grattis Sandra till segern i går.

Av Marielle Vonkavaara - 5 februari 2012 14:38

Dixis syster vann efter ett kanon lopp igår på Mantorp, på den fina tiden 16.6 am, STORT grattis hon såg kanon fin ut  

Kylan är kvar med -27 men i morgon borde det snöa då jag far till Umeå.....

 


Av Marielle Vonkavaara - 3 februari 2012 15:09

Ingen hästträning just nu då vi har -32....tyckte synd om dom som körde häst igår i boden....

   

 

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards