stallvonkavaara

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Marielle Vonkavaara - 9 november 2010 15:13

Körde Nixon igår, det är 1 år sen sist och det finns en anledning. Jag har trasiga handleder efter en bilolycka och det gör att körning av tunga hästar påfrestar mina handleder för mycke. Men i går tänkte jag att nä nu ska jag ut och köra han....min kära make säger: "han är inte så tung numera..."


Jag säger bara SÄKERT!! Körde 18km, första 9 km höll jag lungt tempo, det gick jätte bra. Sen vände jag och släppte på han lite mer....ja fy tusan, fick linda in öglorna i armvecken, jag fick sån mjölksyra i armarna. Men hästen var kanon fin i alla fall.


 I dag har jag ruskigt ont i nacke, axlar och händerna. Det var dessutom -16 grader kallt så ingen kännsel i fingrarna under hela tiden. När man håller i öglorna och hästen ligger på så stryper man ju blodströmningen i fingrarna så det finns INGA vantar som håller händerna varma då. Nå väl blir väl 1 år tills jag kör han nästa gång...


I dag har jag då ridit Dixi...husse fick fota...get nummer 2...hon är inge gullig nu när fysiken är på topp...men det är ju så jag vill ha dom   

                

Man ser ut som en korv med alla vinterkläder då det  var -15 i dag, för delen är ju att om man ramlar av så slår man sej inte..  

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards