stallvonkavaara

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Marielle Vonkavaara - 4 november 2010 10:19

Att man kan ha träningsvärk då jag rider så mycke.... i och för sej så var mina hästar ganska vilda igår....

Dixi kvastade då jag tog in henne i stallet    hon stod still då jag klev upp men när jag skänklade på henne bockade hon som en galning... hon var mer vild än tam men på slutet var hon jätte fin. Tog till och med en jätte fin kort galopp.

  

Nixon fick regäl galopppträning, vi tränade på galoppfattningar och riktigt kort galopp. Han var kanon fin, mattes   


Jag har aldrig sett en sån rolig stjärn som Nixons, det ser ut som att när den som målade dit den, höll på , blev Nixon less och rörde sej. Det ser precis ut så. Stjärnen är jätte fin åt vänster men åt höger ser den utsuddad ut.

    

Det är verkligen så han är, nyfiken och på väg någonstans hela tiden, helst dit där det händer nåt kul.


Här hemma är hagarna katastrof, hösten är hemsk med all lera och vatten....

    

Nu får det komma snö, helst 1 meter på en gång   


När Frida var här sist så badade vi ponnyn, han blev jätte fin och vit..

  

Dagen efter så var han vit på ena sidan...

  

och gul på andra....vet nu varför man inte ska ha en skimmel...

Tänkte ta fler bilder på han men alla bilder jag tog på han så blundade han...

  

Han är så söt gammel gubben...


Var till Ingela i går och fyndade hästsaker. Vi brukar byta grejjer med varandra, väldigt praktiskt...


Lycka till i morgon i Umeå allihopa ....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards