stallvonkavaara

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Björn frossa...

Av Marielle Vonkavaara - 16 september 2010 20:07

I går kväll var det en tjej från Ingelas stall, som var och red på slingorna där vi red tidigare på dagen, där mötte hon en stor björn. Vi funderade varför hästarna var så konstiga när vi red.... Så en annan Björn ( Ingelas gubbe) tyckte att vi skulle träna någon annanstans ett tag...


I dag så har jag varit i skogen hemma med Nixon. Här sköts det en björnhona på 200 kg i måndags. Så det kändes lite bättre.... en mindre i alla fall...

  

Jag mötte björn när jag bodde hemma, jag var väl 15 år och var ute i skogen med Tiara ( min häst som lever än hemma hos mamma, 21 år gammal ) helt plötsligt så bakom en gammal lada så ser jag rumpan på en björn! Jag kände hjärtslagen från hästen genom sadeln, och sen gick det fort hem. Jag är inte jätte rädd för att möta björn men visst har jag en väldig respekt.


När vi kom tilbaka så matade barnen Nixon med en massa morötter...

  

Kan ju tillägga att han var lika vild som sist men nu hade jag bytt bett så jag fick stopp på han i alla fall.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle Vonkavaara - Onsdag 3 april 14:08

Avslutade påsken med en skön timmes ridtur i skogen.

Av Marielle Vonkavaara - Söndag 3 mars 18:59

Det är vår i Småland.

Av Marielle Vonkavaara - Torsdag 22 feb 18:12

Då blir det stallmys.

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2023 16:01

Mysig kvällstur med Alva och Freddy . Gott nytt år allihopa . ...

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2023 17:48

Skön eftermiddag med Alva i stallet. Nu är sky inriden . ...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards