stallvonkavaara

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Marielle Vonkavaara - 4 september 2010 01:57

Händelserik dag eller ja vad säger man.....


Trevlig resa till Umeå med Britt och Fredrika, Lasse Marklund skickade med häst och hästskötare. Rolle blev tvåa i sitt lopp.

Jag var väl inte allt för nöjd. Kusken värmde inte som han lovat så snälla Jesper ställde upp och värmde åt mej. Sen sa jag åt kusken att hon kan vara lite lat så man får peta henne med pisken. Åkte på dopingkontroll och när jag står och tittar på Livi så ser jag att hon var REGÄLT upp piskad. Hon var randig och svullen uppe på korset och på hela höger sida. FY FAAN.... Jag pratade med veterinären när han kom och han pratade med kusken. Sen när jag gick förbi veterinären så sa han bara att kusken var så ledsen över att bli påpekad att han spöat hästen att jag skulle prata med han....Jag svarade bara otrevligt att jag skiter i kusken det är min häst jag är rädd om. Och det borde faan han som veterinär också vara.


När jag kom hem i natt så var märkena fortfarande kvar.....

    

Nu till nåt trevligare...

Min nya häst kom i dag ochjag blev glatt överaskad, hon var ännu finare i verkligheten. Ungefär lika stor som Livi. Otroligt social och kelsjuk. Så nu har hon brädat mej, husse blev stört förtjust.

     

   

Hon är himla fin..


Sen växer det potatis i min gödelstack ha ha ha ha

      

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards