stallvonkavaara

Alla inlägg under april 2013

Av Marielle Vonkavaara - 29 april 2013 13:04

Victor startar i skellefteå på måndag den 6 maj, lopp 7 spår 8 1640a och i vagnen är det Patrik Nygren.


Hade tänkt vänta till den 16 maj, men jag tror inte han kommer med i boden med sina 58 poäng, så i stället för provlopp så provade jag anmäla och han kom med...

Han behöver loppet då han inte startat sen 2011, men får vi en slant är jag jätte glad. Han känns då jätte fin och ska gå jobb i morgon. Var och red galoppisar i går och om hans form är lika som gångerna jag höll på att fara av så ligger den på 10...

 

Av Marielle Vonkavaara - 28 april 2013 21:50

Nu är det riktigt fina dagar. Städar för fullt ute i hagarna och på gården. Hästarna slipper täckena..dom rullar och gör sej snygga..

Av Marielle Vonkavaara - 25 april 2013 11:38

Körde snabbjobb med Victor igår, enligt kuskens order   

Med var Ingela och Thord och Ola, mycket fina hästar. Carina fotade som vanligt jätte fina bilder, tusen tack för alla underbara bilder jag får av dej   

                       

Det var spännande och se i morse hur han tagit jobbet igår, har aldrig kört fort med han, pigg som en pelikan på bakbenen i hagen, underbart....

Av Marielle Vonkavaara - 24 april 2013 13:27

På den här snygga hästen igår..

Av Marielle Vonkavaara - 24 april 2013 13:07

Zola var allmänt snurrig, hon ville inte volta och hon tog höger töm, så nu blir det ett nytt veterinär besök, full finka igen då Bosse kommer.... men Krister tyckte att det var mer tryck i henne än vad det brukar så det var ju bra, hon har ju varit lite trög..

       

Banan var i kanon skick, man blir lite bortskämd då vi har jätte fin bana i boden...

Fick två jätte fina bilder av Carina också, på min snurrhuva...

   

Kolla vad hon gör med munnen, jag har fixat med munnen( dragit tänder och raspat) och med bettet och haft tungband( då blir hon ännu värre) hm hon gör som hon vill med andra ord...


Red en fantastiskt fin Victor i går kväll i dimman, i dag ska han få gå ett snabbjobb, få se vad han tycker om det...

Av Marielle Vonkavaara - 23 april 2013 14:08

I kväll med Zola och Krister Söderholm, ska testa nya gympaskorna..

Av Marielle Vonkavaara - 23 april 2013 00:50

Lång dag idag då jag varit till finland med Knix. Med mej hade jag Annacarin och smågodis...
Vi passade på att handla finska godsaker som godis och korv mm.
Nu sjukt trött bara att hoppa i säng..

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards