stallvonkavaara

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Marielle Vonkavaara - 7 oktober 2013 11:22

Varmt och soligt..

Kolla vilken stor skalbagge!!

Av Marielle Vonkavaara - 7 oktober 2013 09:05

Tittade på travet från skellefteå igår på liven, alltså Face the evil, vilken häst och vilket jobb Ella och Bert gör som håller denna 12-åring i ett sånt fantastiskt skick. Denna lilla krigare har alltså gjort 225 starter, 51 segrar varav i år hela 9 stycken. Imponerande.....


I kväll ska det tränas häst, nu är min gubbe så pass bra att jag behöver inte passa han. Tror att det är nyttigt i bland för både tränare och häst att få lite semester.


Nu närmar dej sej också för premie för Glitter, det blir spännande. Hon är som fin lillsprättan.


Håller även på att läsa sönder hingstkatalogen, ååå det finns så många fina och det är svårt att bestämma sej. Till Dixi funderar jag på Rite on track, Sinou Madrik, Andover Andover. Om jag bestämmer mej för Knix också så har jag inte en susning, måste fundera. Dixi vill jag ha en lätt hingst då hon är grov i aktionen och grov hela hon. Knix vet jag inte riktigt hon är ju lätt och smidig... Tur att jag har hela vintern på mej att fundera   

Jag tycker att det finns många fina hingstar, sen får ju prislappen styra lite också. Det är så himla dyrt att avla idag nästan billigare att köpa färdiga unghästar. Men då när jag har mina fina tjejer och jag tänker inte sälja avkommorna, då blir det ju annorlunda.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards