stallvonkavaara

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Marielle Vonkavaara - 3 januari 2013 14:49

Vi tränar på med hästarna här hemma, i tisdags var det körning för hela slanten. Vi körde Gessle, Pennan, Zola och Dixi. Blandade resultat....

Gessle var inte helt okey än, det är nått som stör han, pytte pytte lite... ska åka till finland en gång till med han och är inte allt okey och knäet inte blir bra så får min prins vandra vidare till dom gröna ängarna. Han ska inte leva med att ha ont. Dixi fastnade i tråden i hagen förra veckan, då hon bråkade med kotten. Har bytt hage åt henne men hon är svullen nedanför knäet så hon får vila ett par veckor så får vi se hur det ser ut. Blir det ingen skillnad så blir det betäckning. Hon är ju ändå 8 år nu och har fin stam.


Pennan fick lite massage och pyssel av mej efter körningen, han är ganska styv och blir öm i ryggen efter körning så när jag åker med Gessle så tar jag han också med mej. Genom gång är aldrig fel...

Zola hon var kanon fin så nu har vi planerat start och har körlöfte   


I går var det en rid dag, började med att rida Livi som sällskap till Gottan som skulle gå sitt första träningspass i vagn.

 

ÅÅÅÅÅÅ vad duktig hon var min fina svart Lisa    filmade en liten snutt, ska försöka ladda upp filmen här...


Sen var det Honeys tur att bli ridhäst tillsammans med Crille. Det var en glad Honey, min svarta princessa var en riktig ängel   Crille var snäll efter förra gångens diskution.... duktig kille...

   

Sen måste jag få visa hur söta dom små djuren är i lösdriften, Lucas, Gottan, Glitter och Tibban...

   

Värsta kompisarna   


I dag var det årets första tävlingsdag i norr, i umeå, stort grattis till Maria Bodin till årets första seger, dessutom så kör ju Maria själv    Grattis, grattis


Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards