stallvonkavaara

Alla inlägg under september 2012

Av Marielle Vonkavaara - 7 september 2012 16:20

I dag har Stefan varit här och raspat tänder och vaccinerat dom övriga hästarna. På Zola togs det även ut en varg tand som spökat i munnen på henne. Nu är alla höst fixade...

 

Trött tjej...

   

Zola busade i hagen i förrgår ..

Av Marielle Vonkavaara - 6 september 2012 21:48

Har varit till Finland med Livi idag, tillsammans med min vän Ingela.

Blev glatt förvånad att det "enda" som var på Livi var en liten känning i vänster bakkota. Med tanke på att hon aldrig är behandlad och har nästan 300' på kontot, så känndes det himla bra. Henrik sa att jag har ett sunt träning/ tävlings upplägg då hästen är i fint skick.

Hon fick tänderna fixade och blev vaccinerad också.

 

Kan ju säga att spruta min häst var inte det enklaste, Livi i ett nötskal... fem vuxna plus två doser lugnande och hon kunde ändå sparkas och sprattla...




Så nu blir det lite semester och så syns vi snart på ovalen igen..

Av Marielle Vonkavaara - 5 september 2012 12:15

Har åkt på förkylning, suck har inte riktigt tid med det här.... förhoppningsvis går det fort över.


Trav igår i boden, kollade på liven och hejjade som en galning. Min vän Mats häst Beachrider, gjorde debut. Han blev 2a på ett mycke bra sätt. (Jag är ju med skyldig till denna häst då jag kört mamman till stall wf och tillbaka) Brukar skojja med Mats och säga att det betyder ju att jag äger en liten del i hästen   

Stort grattis till den fina andra platsen och även grattis till stall Jaakko Alamäki som tränar och tar han om den fina fuxen.( hoppas att det är ok att jag lånade Anns fina bild på Rider, dom andra är tagna av Carina )

     

I övrigt så vann även min gammla chefs häst, Storvinna, i samma lopp startade Britt och Faksa och blev trea på nytt rekord, STORT grattis till det med.


Vonkas saga kvalar på dannero på torsdag, så då blir det att vara nervös för det också, lycka till nu Catrine   


I dag kommer veterinären och i morgon åker jag till finland, ha en fortsatt trevlig onsdag...

Av Marielle Vonkavaara - 2 september 2012 12:42

Var till boden igår kväll och körde mina tre åringar, åååå vad fina tre åringar jag har    det var roligt med sällskap då vi var tre stycken. Första gången Honey fick vara på banan och med sällskap. Sen körde vi några repor på rakbanan...

Mycke nöjd med hästarna.....


Målade klart två av boxarna i går kväll i dag fortsätter vi röjandet i stallet.


I morgon är en jobbig dag för en av mina vänner, skänker en kram och jag tänker på dej   

Av Marielle Vonkavaara - 1 september 2012 12:34

Nu är det höst med allt vad det hör till. Städar och fixar i stallet, det målas och rensas bland saker.

Fler bilder på begäran på min nyaste häst..

   

Veams Gorgonzola född 2009 5 starter och 47000 kr på kontot, 16.9 2140 volt. Min första "färdiga" starthäst. En jätte trevlig tjej med humör ,väldigt social och pratar mycke. I kanon fint skick måste ge en stor eloge till Tobias och Erika, inte alltid man ser häst som varit i proffs träning i det här skicket. Plus att hon rest över 100 mil hit upp..

Ska ta premiär turen i helgen, spännande..


På måndag kommer hovslagaren, på onsdag kommer Stefan och fixa tänder och vaccinerar och på torsdag drar jag till finland till Henrik med Livi. Livi har sprungit in nästan 300 tusen varav 180 tusen i år och hon är aldrig behandlad, har aldrig haft en spruta i kroppen förutom vaccinationen. Så nu tänkte jag gå igenom henne i finland då jag ändå inte vill starta henne på hösten på leriga och blöta banor.


Bjuder på en bild på Honey ( som inte ville stå still ) min andra fina tre åring..

 


Ha en trevlig lördag allihopa   

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards