stallvonkavaara

Alla inlägg under juni 2012

Av Marielle Vonkavaara - 22 juni 2012 14:41

       

Av Marielle Vonkavaara - 21 juni 2012 21:40

Ha nu en riktigt trevlig midsommar, kram till er alla...

 

Så här såg det ut i kväll då jag klippte gräset...

Av Marielle Vonkavaara - 20 juni 2012 18:40

Tror inte att vi får nån sommar i år, +13 grader och blåst inte är det badväder......


Har bokat tid hos Henrik i finland, ska fara dit med Gessle och kolla upp han, har inte gjort det sen jag köpte han. Nu var det sprickan som spökade senaste starten men det är en liten sak som jag stör mej på. Ska kolla om jag är nojjig eller om det är nått fel.

Till hösten blir det en till resa, tänkte åka med Honey innan hon börjar vinter träna.


 

Av Marielle Vonkavaara - 20 juni 2012 01:46

Så här blir det när det är sommarlov, barnen är uppe längre och man hittar på massa saker så att man pysslar till sent på nätterna.

Har i alla fall varit ut på en ridtur med Dixi, tränade galoppfattningar och skänkelvikning. Gick riktigt bra, hon var smidig och fin.

Sen fick Honey sitt första träningspass, i vagn, ja vad ska jag säga....hon är väldigt långt i från start. Hon har dålig styrka i bakdelen och väldigt svag i höger bak men hon är arbets villig och trevlig. Men jag har ingen brådska, det får ta den tid det tar. Hon behöver en riktig vinter träning.....

Av Marielle Vonkavaara - 19 juni 2012 15:44

Helt sjukt mycke mygg har vi, tar in hästarna på kvällarna. Kan inte gå och sova och veta att min hästar vandrar där ute..

  

Är nog läge att köpa en myggfångare...

  

Livi redo för att gå ut, dränkt i myggmedel....hon blev så sur att hon snörde sej i kedjorna och kom lös, hahhaha tror att hon blivit högfärdig. Tror nog att hon kan göra som hon vill...det är klart hon kan  


Bilder på vackraste Dixi från i lördags...

    

Hennes lilla syster har också blivit vacker som en dag, blank svart och kanon fin i hullet, ska fota och visa.


Nu ut och slåss med myggen...

Av Marielle Vonkavaara - 18 juni 2012 22:33

Det här ger jag till mina hästar....

 

Plus det här...

 

Bästa foder jag haft, blanka fina hästar som har lätt för att bygga muskler.

Av Marielle Vonkavaara - 18 juni 2012 15:31

Livi i topp då kör vi...


Livi startar i skellefteå på lördag på midsommar travet, lopp 4 spår 7 med John Östman i vagnen.

I dag har bästaste hovslagaren varit här och satt skorna på Dixi, kaffe och lite surr på det. På torsdag kommer Ingela och masserar Livi.


Har glömt att skriva här på bloggen att Stall Bullerbackens kanon fina Flicka rigas fick vinna i v75 lopp 1, stort grattis till den kanon fina seger   

Av Marielle Vonkavaara - 17 juni 2012 21:27

Har bara tagit det lugnt i dag och låtit allt smällta in, kan inte fatta att min häst är så himla duktig. Är så otroligt glad över alla som grattulerat och visat glädje för min skull, tack så hemskt mycke, värmer i hjärtat  


Livi var pigg och glad i morse då hon fick komma ut, ja även Dixi var pigg som en pelikan. Ska ta ut Livi i två lopp till sen blir det 3 veckor semester, ja nästan 4. Men hon gillar täta starter, det är hon gynnad av. Hon är tålig och eftersom jag tränar så pass mycke mina hästar , så blir dom tåligare.


Fick en kommentar om att det skulle vara roligt att veta hur jag tränar, allt kan jag inte avslöja men litegrann...


Först och främst så kör jag inga banjobb eller rakbana, skulle det var så att jag åker upp till banan så är det för att pröva ny utrustning eller balans. Eller bara kolla formen på en ny häst. Sen så ridtränas mina hästar, inge tok ridning i skogen utan dressyr, galoppintervaller i lugn fart, löshoppning. Sen så kör jag aldrig fort, använder ingen pulsklocka, har bra foder, använder mej av duktig hovslagare, massör, kiropraktor. Jag har hästarna tillsammans i hagarna och ute mycke både vinter och sommar. Dom går på bete på sommaren fast än att dom tävlar. Sen tränar jag mycke...


Men som sagt det finns lika många träningsversioner som tränare man ska bara komma ihåg att hästar är individer, och att en typ av träning passar en häst men den träningen kanske inte passar en annan häst.


Nu ut och pussa på mina fina hästar innan det blir film och sängen, kram på er alla   

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards