stallvonkavaara

Alla inlägg under september 2011

Av Marielle Vonkavaara - 10 september 2011 11:51

Nöjd med hästen och travade jätte fint. Patrik tyckte att hon hade mognat och blivit mer tävlingshäst. Sen är det helt mitt fel att hon inte orkade då jag inte jobbat henne nog. Men jag hade super trevligt sällskap av Jesse och Trollet.


Stort grattis till Krister som vann VK mästaren, Ingela som vann med Malte och Maddes fina seger med Zagreb. Sandra gjorde en kanon styrning och vann också. GRATTIS  


Nä nu är det nya tag med hästarna och planera nästa start .

Av Marielle Vonkavaara - 7 september 2011 12:57

Var och red min prins i går kväll, det slutade med onda tår och ond vrist, värkande knä, men ridturen gick bra i alla fall....

Träningen går framåt och det är en klok häst  

   

Av Marielle Vonkavaara - 6 september 2011 14:57

Tusen tack för bilderna på Dixi och Britt från i lördags...

           

Av Marielle Vonkavaara - 6 september 2011 14:43

Var ut i går med en fullkomligt galen Dixi, hon är i form nu. Hon brukar inte vara galen men det var som att sitta på Livi    mer än en gång höll jag på att få äta grus. Körde sen en snäll och behaglig Livi, det brukar vara tvärt om som sagt. Nöjd som vanligt med mina hästar. I kväll blir det svarta blixten och prinsen som ska ridas. Skiter då faktiskt i att det regnar   


Det bästa som finns är att komma ut till hästarna och njuta av lugnet....


Har fått bilder av Håkan, Britts hovfotograf...ska ladda upp så får ni se   

Av Marielle Vonkavaara - 5 september 2011 12:55

Dixi startar i Umeå, lopp 11 spår 5 på tillägg. Kör gör Patrik Nygren....

 

Av Marielle Vonkavaara - 3 september 2011 15:04

Äntligen...och hon tyckte att det var så roligt. Jag har varit så orolig att det ska ha satt sej i huvudet på henne, men inte det  

Britt gjorde en kanon styrning med min fina Dixi, tusen tack för det du är en pärla.

            Nu är det bara att anmäla...


Var ut i går i skogen med Gessle, glatt överaskad blev jag av min prins. Red även en pigg Livi tillsammans med Carola och Dixi.

Av Marielle Vonkavaara - 1 september 2011 19:22

Då var det september, vi går mot kallare tider...brrrrrr hatar att frysa, enda bra är att det är underbart att köra och rida på vintern    om det inte är för kallt då.


Var ju och hälsade på Saga i kramfors. Oj vad kul det var att se henne, så lik sin mor. Musklig och fin var hon, lite mindre än Nixon. Och vilket humör hon visade. Fick se när Cathrine körde henne också. Hennes nya matte känndes kanon, det där blir nog jätte bra. Känns skönt i hjärtat nu...

Man blir ju alltid lite nojjig och speciellt när jag fött upp henne också.

      Hon kännde då igen både mej och Alva  


Sen var vi ju till kramfors av en annan anledning... Alva har fått en egen hund så vi var och hämtade upp honom..


  Han heter Harry...


På lördag blir det provlopp för Dixi nu ska vi slipa det sista innan vi ska börja anmäla igen...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards