stallvonkavaara

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Trav i dag i Boden

Av Marielle Vonkavaara - 21 februari 2011 21:20

Men jag startar inte utan sitter inne i värmen och kollar på liven. Och lika glad är jag för det då termometern här hemma står på -27.

Sandras STORA häst Opus vann i dag, stort grattis. Petter tog tre segrar, grattis till dom.

Undrar när ST skall införa tvång på slaggjord, Melander fick snöra sej ut ur vagnen då hans nordis började slå, fy så otrevligt. Som tur var så gjorde han inte illa sej, men det ser så otäckt ut när hästarna börja slå.

Jag har alltid slaggjord när jag har kort vagn på mina hästar. Även om dom aldrig visat tendens att slå så vill inte jag ha på mitt samvete att mina hästar skadat någon. Det tar bara några sekunder att sätta dit den och den skyddar kusken så den är obligatorisk vid körning i kort vagn.

Jag fick beröm av Torbjörn Jansson för det...


Ganska less på kylan nu, inte kul när termometern står kring - 30 hela tiden.

 
 
Ingen bild

bettan

22 februari 2011 13:17

Tycker åxå det ska bli tvång på slagjord. Fast i går hjälpte det inte. Hästen hade en slagvagn och slagjord.

Marielle Vonkavaara

22 februari 2011 23:55

Såg bara på liven och där såg det inte ut som om hästen hade slaggjord, men som sagt vill en häst slå så spelar det ingen roll om den har slaggjord och "puman" vagnen. Tur att ingen kom till skada i alla fall. Hoppas bara att inte hästen heller gjorde illa sej mvh Marielle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle Vonkavaara - Onsdag 3 april 14:08

Avslutade påsken med en skön timmes ridtur i skogen.

Av Marielle Vonkavaara - Söndag 3 mars 18:59

Det är vår i Småland.

Av Marielle Vonkavaara - Torsdag 22 feb 18:12

Då blir det stallmys.

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2023 16:01

Mysig kvällstur med Alva och Freddy . Gott nytt år allihopa . ...

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2023 17:48

Skön eftermiddag med Alva i stallet. Nu är sky inriden . ...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards