stallvonkavaara

Alla inlägg under januari 2011

Av Marielle Vonkavaara - 7 januari 2011 15:36

Bilder som Frida fotat.....

                                

Av Marielle Vonkavaara - 7 januari 2011 14:31

Nixon startar i lopp 1 spår 3 med Ingela i vagnen, Dixi startar i lopp 2 spår 9 med Torbjörn Jansson i vagnen.

Spännande ska det bli....


Var och körde i går kväll, har bytt lite skor på Dixi, det gav bra resultat. Nixon var också jätte fin. Är mycke nöjd med alla hästar nu när jag lagt om träningen på allihopa.


I morgon blir det provlopp och på kvällen blir det travgala, himla trevligt.


  

Av Marielle Vonkavaara - 5 januari 2011 16:50

Bilder på  mina snömonster...

          

Fotade när det snöade för nån vecka sen....

Av Marielle Vonkavaara - 5 januari 2011 13:30

-32 brrrr

Hästarna fick stå inne igår. Men i dag  var det bara -23 på morgonen så då fick dom komma ut. Alla var mer eller mindre tokiga. Livi var värst.....

  

Men hon är ju sötast också   


I kväll blir det träning av dom små fybenta.... nu är det ju nästan blida, bara - 21

Av Marielle Vonkavaara - 3 januari 2011 17:28

Lunchtrav i Boden...

Var en snabbis till travet och hämtade min nya vagn. Min kusk tyckte att det var dags att köpa en ny nu när det gått så bra förra året.   Dixi får inte plats i vagnen jag har så vi satsa stort och köpte en alldeles ny.


I går så var jag och Frida ut och körde Amber, herre gud vad roligt att köra ponny. Har inte gjort det sen jag var 12 år.


Körde Nixon också och Frida red Eva som såg jätte fin ut. Hon var riktigt mjuk och följsam. Tränade Dixi som var som en miljon, nu siktar vi på start snart. Men först ska Britt få köra lite provlopp....

Av Marielle Vonkavaara - 2 januari 2011 19:03

Vi har varit och hämtat en ponny som vi ska ha på prov, ett gotlandsruss.

  

Sjukt söt är hon   

Av Marielle Vonkavaara - 2 januari 2011 13:09

Här kommer årets första inlägg...


Tränade alla hästar igår, allihopa var riktigt fina. Fotade Bääbis då hon har börjat muskla på sej, hon ser riktigt fin ut nu.

    

Frida har börjar rida Eva, det började men en avsittning i djupsnön, men Frida var lika glad ändå.....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards