stallvonkavaara

Alla inlägg under oktober 2010

Av Marielle Vonkavaara - 11 oktober 2010 22:48

I helgen har hästarna fått vila. Sånt kan behövas i bland. Har förberett inför vintern.


I dag så har jag ridit galopp intervaller med Nixon och Dixi, båda hästarna var jätte fina. Kan berätta att sen i fredags då jag fixade Dixi i munnen, så har hon säkert gått upp 5 kg, hon ser ut som en boll runt magen.


Tog sen Dixi och red till min dotters skola och hämtade henne. De andra barnen stirrade med stora ögon på Alvas hämtning.   

Av Marielle Vonkavaara - 8 oktober 2010 21:08

...heter Loket   


Tack för hjälpen med det   

Av Marielle Vonkavaara - 8 oktober 2010 15:00

I dag har jag varit till kliniken i Boden med Dixi. Det blev tandkontroll och raspning, välbehövligt för gumman. Hade även med mej Nixon som fick gå rakbana under sadel med Ridde och Ingela. Hästarna var kanon fina....


Såg travets gammel katt, minns inte vad han heter men söt som bara den. Han ser ut som att han är 100 år gammal. Man ser på han att det är han som äger hela Peabtravet....

  

Han är väldigt kelsjuk i alla fall, men om man slutar klappa han så lommar han snällt i väg...


Rakade Nixon i förr går, bilden blev inte så bra men hästen blev sjukt snygg....

  

Ska ta och fota lite bättre bilder en annan dag..



Av Marielle Vonkavaara - 6 oktober 2010 18:57

I dag tog jag Dixi och Nixon och for till Boden till Ingela. Det blåste som bara den...

Vi var och red, först Nixon och Ridde sen Dixi och Pegge. Alla hästarna var super fina. Dixi tog galopp på en gång, hon lärde sej sist jag red henne. Hon hade t.o.m fin galopp. Sen blev det dusch och hemfärd....

    

Söta Ridde...


Jag har fått en tvättmaskin till stallet av min kära make, kanon att tvätta täcken och andra hästgrejjer i...

  


I kväll hade jag tänkt raka Nixon, han är lurvig som en hel bäver....



Av Marielle Vonkavaara - 5 oktober 2010 12:24

Jag och Frida var ute i skogen och red i går, i över en timme. Hur mysigt som helst. Red massa vägar jag inte ridit på länge. Dixi lärde sej galoppfattningen på en gång, vilken klok häst.

Jag tycker det är mysigt med hösten, i alla fall innan det blivit hårt i backen.

  

I dag ska jag ut i skogen med Nixplutt......

Av Marielle Vonkavaara - 1 oktober 2010 18:40

Vill börja med att gratulera Frida, min hästtjej, till körkortet. STORT GRATTIS   

  

I dag var det en nöjd Nixplutt, han hade nog sovit gott då han tagit med sej all spån ut   

    

Fotade en busig Livi.... hon ser bara allmänt knäpp ut..

        

Fast hon är ganska söt också.....


Red både Livi och Dixi i det fina höstvädret...

  

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards