stallvonkavaara

Alla inlägg under januari 2010

Av Marielle Vonkavaara - 13 januari 2010 16:49

Nu börjar graderna krypa ner igen..


I går var jag till Ingela och hjälpte henne raka Vickan. Hon blev jätte fin.


Mirre tränade massa hästar igår, det hade gått jätte bra.


Snart börjar det blli dags för Bäbis att åka till Boden och köra lite jobb sen blir det provlopp.


Nu ska jag ut i stallet , hovslagaren på vär, Nixon ska få tävlings skorna på   

Av Marielle Vonkavaara - 11 januari 2010 17:22

Måste bara visa en bild på en blivande travtränare......

  

Engla och In the mood   

Av Marielle Vonkavaara - 11 januari 2010 10:39

Veterinären var hit igår. Kollade Eva i munnen och vaccinerade henne. Fixade frisk intyget på Livi. Det var en pigg Livi som kvastade vid böjprovet   


Jag och Mirre tog flickorna i rockarden och var ute med gubben. Barnen tyckte att det  var skit roligt. Blivande travkuskar kanske.


Skönt nu när det inte är -30 grader. Nu kan man ju vara ute utan att frysa ihjäl.


Travgalan i lördags var trevlig. Roligast var ändå att Tomas Worrsjö blev årets amatörtränare och att Ozzy Ness ( Tomas häst) blev årets fyraåring.


På torsdag startar även Fuxan och Öb ska hålla tummarna för dom också. Nixon känns då bara fin, så vi kanske får mer "kaffepengar".

Av Marielle Vonkavaara - 8 januari 2010 14:34

                 

-27 grader kallt i dag....  

Av Marielle Vonkavaara - 8 januari 2010 13:42

Nixon startar på torsdag i boden spår 4, kör gör John östman.

  

Av Marielle Vonkavaara - 8 januari 2010 01:44

Äntligen har hon kommit, som jag och Mirre har väntat   


När hon klev av lastbilen så sa jag åt Mirre:

-Har vi  köpt en ponny, he he he

-Var är hon?!? (Mirre)


Tre skivor flyttade han innan vi såg henne....

-DET ÄR JU EN PONNY !!!


Ha ha hon är ju inte stor, skulle gissa på ca 153cm.


Men det var kärlek vid första ögonblick   


Jag är suuuper nöjd hon är otroligt snäll men med humör. En ruskigt social häst som vill bli kliad överallt. Pussas hela tiden och hade full upp med att spana på Amiral.


Hon heter Zevabrava född 2006 e: Jobie Tempest.

    

Av Marielle Vonkavaara - 4 januari 2010 00:22

I dag ( söndag) for Saga. Hon är såld till en amatörtränare på solvalla. Det känns faktiskt riktigt bra. Trodde inte att det skulle vara så enkelt att sälja henne. Men med facit i hand så är det bäst för henne då jag har så dåliga tränings möjligheter på sommaren. Och sen så är jag ganska less på unghästar just nu. Vill ha enbart tävlingshästar eller jag i alla fall hästar som jag vill träna upp på mitt vis. Dvs som är så pass gammla att man kan rida in dom så att man kan rida på sommaren.


I övrigt så går träningen otroligt bra jag är super nöjd med hästarna. Livi får man dock ha dubbla slaggjordar, hon är inte så gullig just nu. Men hon känndes kanon fin i går. PIGG bara, därav dubbla slaggjordar då hon slår de första 5 km.

Bäbis börjar vara riktigt fin, snart dags att fara till Boden och köra lite jobb. Hon är klart finast i stallet att köra. Gubben är ju snäll men han och Nixon och gammel farbrorn är otroligt tunga att köra. Det gäller att vara stark i armarna.


På lördag blir det travgala, trevligt med lite fest på Bodensia. Det är inte så ofta jag och maken är ute tillsammans så det kommer att  bli riktigt roligt.


Nya hästen kommer på torsdag...längtar   

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards