stallvonkavaara

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Ännu en...

Av Marielle Vonkavaara - 22 maj 2010 18:17

Josefin Rådefalk har lurat ännu en stackars flicka och mamma. Hittade på hästnet en mamma som hade köpt en islandshäst till henne och dottern. I tron om att det var en 17 årig frisk häst. Det var en 30 årig sjuk häst. Fast de skrivit avtal så kan man inget göra. Så funkar det i sverige, det går att luras och bedra utan att det händer destå mer det värsta är alla djur som far illa.


 Jag har fått många kommentarer eftersom jag skrev ett inlägg här för ett tag sen. När folk googlar på Josefin kommer dom till min varning, perfekt!!! Synd bara att de inte gör det innan dom köper av henne...


Som hästköpare är man maktlös, så är det, tyvärr. Det går inte ens att polisanmäla för bedrägeri, du måste ta det via en jurist, och det är ändå inte säkert ens att det bli ett mål av det hela.



Nåt possitivt och roligae nu....

  

Engla älskar trav hon sitter timmar klistrad framför "liven" och ser på trav. Hon ska bli kusk, säger hon   

      

Härligt med sol och värme, det är så fint nu ute....

 
 
Ingen bild

jen

5 december 2011 14:16

Nej det ar inte mycket man kan gora, kopte sj en ponny for ett par arsen som var lugn och hur go som helst, hon fixa veterinar besiktning och allt. betala 25000 for min, ett par dagar senare hemma i stallet sa borjade hon bli helt galen och anfoll alla manniskor hon sag, gick inte att rida eller hantera henne. ringde forra agaren och hon sa att jag skulle binda henne i ett trad och sparka henne i magen for da gav hon sig.. hursom helst sa stog det i kontrakted att jag skulle fa en ny ponny for samma varde (25000) om jag inte var nojd, sa 2 veckor senare kom det en transport med den mest taniga, svankryggiga lilla ponny jag sett. visade sig aven att hon hade kronisk bronkit.. hade henne i 2 ar och forsokte fa upp vikten mm. men undertiden sa anlita vi jurist och hela koret, men dom kunde inte gora nagot for hon ager ingenting, allt star pa hennes pojkvan, och tydligen sa far hon fortsatta halla pa med detta... sjuka lagar i sverige

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle Vonkavaara - Söndag 3 mars 18:59

Det är vår i Småland.

Av Marielle Vonkavaara - Torsdag 22 feb 18:12

Då blir det stallmys.

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2023 16:01

Mysig kvällstur med Alva och Freddy . Gott nytt år allihopa . ...

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2023 17:48

Skön eftermiddag med Alva i stallet. Nu är sky inriden . ...

Av Marielle Vonkavaara - 2 oktober 2023 15:03

Hästarna trivs och även jag. Skönt att slippa kylan.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards