stallvonkavaara

Alla inlägg under september 2014

Av Marielle Vonkavaara - 3 september 2014 13:28

Var upp till Boden på förmiddagen med Victor, Maria red ett monte jobb med han för att jag ville se hur han fungerade. Han sprang och såg smällfin ut i ett varv, sen så blev det galopper och han gick och bromsade. Då slog det mej varför han under presterar.. När jag var till finland röntgade och gick jag igenom hela hästen. Det enda dom hittade förutom hans gamla skada var att han har problem med höger framknä. Han har tränat hårt hela livet och sprungit snabba tider. Han har ju 1.7 miljoner på kontot. Nu när Maria red och det blev mer belastning så syntes det tydligt. Så förmodligen när han sprungit ett varv så känner han av knäet, men pga att han älskar att tävla så kämpar han så gott han kan.

Så nu har jag beslutat att min älskade farbror får ta av sej tävlingsskorna. Han ska få vara ridhäst och gå och vandra i hagen och mysa på.....han är fantastik på alla sätt och jag är ledsen över att jag inte förstått förän idag, att knäet besvärar honom. Nu ska han få ett pensions liv med morötter och mys....

 

  

Av Marielle Vonkavaara - 1 september 2014 13:50

September redan, tiden går himla fort..

Sista starten då, John tyckte att Victor har problem att få upp farten igen i lpppet när det tar stopp, alltså vid tempoväxlingarna som blir när loppet blir hackigt. Han tyckte även att jag skulle testa vinterbana, det som Patrik inte tyckte, så kan det vara...

Nu såg jag att han har montelopp i oktober, ska nog ta och kvala honom och se vad han tycker om det. Annars är han pigg och fräsch, och det är ju det bästa   

 

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards