stallvonkavaara

Alla inlägg under mars 2013

Av Marielle Vonkavaara - 25 mars 2013 13:06

I umeå på fredag lopp 1 spår 11 och Krister Söderholm kör...

 

Av Marielle Vonkavaara - 24 mars 2013 12:55

På morgonen har Ingemar varit här och behandlat Knix och Victor, skönt tyckte båda hästarna.

         

Av Marielle Vonkavaara - 23 mars 2013 14:10

Fullt ös medvetslös...eller hur var det nu...provlopp i dag i boden, måste ge en stor eloge till Mats, banmästaren, vilken kanon fin bana. Jätte roligt då det finns så många gnällspikar som bara gnäller hela tiden om banan...

Olivia fick låna Dixi då hon håller på med montelicensen, en bra test också att kolla om jag ska tävla henne i monte. Jag bestämde mej fort att det blir vagn för henne...Olivia var jätte duktig, snart är hon klar med licensen.

Ingela körde Pennan, han var pigg, som han bara är på banan, så hon fick nog babianarmar. Nöjd med båda hästarna...

Sen fick jag ju träffa bääbisen, hon har musklat på sej och blivit mycke lugnare, vilket jobb AnnaCarin har gjort med henne...

             

Olivias pappa fotade, hoppas att det är okey att jag la upp dom här, jätte fina bilder...

                 

Nu ska jag titta på v75 och hålla tummarna för Oakshoots Higland, hejja Team Tobias... trevlig lördag på er alla   


Av Marielle Vonkavaara - 22 mars 2013 16:30

Jätte nöjd med min häst igår, hon galopperade inte då John gjorde precis som jag sa, tänk om fler kuskar var som han... hon blev tyvärr utan pengar men mitt mål var att hon skulle vara felfri. Men sen var det ens sak som jag störde mej på, så i dag när jag for till vitsand till doktor Bosse fick Zola följa med.

I går tog jag hem Glitter och lämnade Gottan, Glitter har tillbringat hela dagen med att leka med Tibban, guuud så söta dom är   

Så  till Bosse blev det Livi, Honey och Zola som fick följa.

     

Vet inte vad han har får påverkan på hästarna hahhahahhahahah dom blir lite hängiga   


I morgon provlopp med Pennan och Dixi, det börjar närma sej nu.

 

Och på söndag kommer Ingemar och ska behandla Knix och Victor igen.

Dom övriga hästarna tränas, Victor galopp tränas för fullt och blir bara finare för varje gång....

Av Marielle Vonkavaara - 20 mars 2013 13:53

I dag var det anmälningar till boden, Peabtravet. Jag har bestämmt mej för ett tag sen att jag anmäler inte till boden. Det är ingen vits, pga av finnarna. Jag tycker att det är jätte bra med konkurans men det ska väl ändå inte vara meningen att man måste ha 400 poäng för att komma med?!?! I dom lopp som är under 250`är det så mycket anmält så att det är som en v75 dag. Skulle vara kul att se hur tränarna söderut skulle godta våra anmälningslistor!

Har ringt och pratat med svensk travsport och med våran egen chef på peabtravet men jag tror att det blir svårt att stänga ute finnarna, men det vill jag inte heller utan bara ha företräde svenska hästar eller fler lopp i lägsta klasserna. Har fotat en del av anmälningslistorna från i dag..

     

Till och med p21 loppet är det 29 anmälda!!!


I morgon är det anmälningar till Bergsåker så här ser det ut hos dom...

 

Anmälda hästar står i parentesen...

Bara lite skillnad...

Nä jag reser hellre lite för kommer inte hästarna med i lopp och man håller på med trav, då är det bättre att byta sport att hålla på med. Eller så tar man helt enkelt hela familjen och hästarna och flyttar söderut...

Av Marielle Vonkavaara - 18 mars 2013 18:48

Hittade den här bilden på Facebook, så här ser Zola ut när hon ser hundar och det spelar ingen roll om man leder henne eller om hon är lös...

 

Av Marielle Vonkavaara - 18 mars 2013 10:37

Var ut och red en pigg Victor, han har upptäckt alla gröna soptunnor som äter bruna hästar. Björn red sin crille.
Gottan fick gå sina 8 km, hon kändes bara fin.

Av Marielle Vonkavaara - 17 mars 2013 11:05

Från igår med Pennan...

           

Tack snälla för dom fina bilderna   

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards